۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵
میلگرد و تیرآهن در مدار رشد

میلگرد و تیرآهن در مدار رشد

روز گذشته شاهد تداوم روند افزایشی قیمت روز آهن آلات در برخی حوزه‌ها بودیم.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، روز گذشته شاهد تداوم روند افزایشی قیمت روز آهن آلات در برخی حوزه‌ها بودیم اما اکثر مبادی فروش تغییری در نرخ محصولات خود اعمال نکردند و میل بیشتری به ثبات قیمت روز آهن داشتند.

بازار ارز برخلاف بازار آهن و فولاد با کاهش جزئی همراه بود و قیمت دلار به نیمه کانال ۴۹ هزار تومانی رسید؛ به این صورت که هر دلار بازار ازاد در پایان روز گذشته ۴۹ هزار و ۴۵۰ تومان مبادله شد.

تحلیل بازار آهن و فولاد
به دنبال بروز نوسانات افزایشی که بر اثر معاملات شمش بورسی ایجاد شد، روز سه‌شنبه شاهد ادامه رشد قیمت میلگرد آجدار بودیم به طوی که بسیاری از مبادی فروش بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان افزایش قیمت داشتند اما شماری از شرکت‌ها هم همچنان ثبات قیمت داشتند.

قیمت روز میلگرد آجدار در بازار دیروز در محدوده ۲۳۴۰۰ تا ۲۴۸۰۰ تومان گزارش شد و قیمت متوسط آن نیز ۲۴۱۵۰ تومان برآورد شد که نسبت به دو روز گذشته حدود ۵۰۰ تومان افزایش داشته است.

قیمت روز تیرآهن هم در غالب مبادی فروش با افزایش ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی همراه بود اما ثبات قیمت در کارخانه‌ها هم مشهود بود.

قیمت ورق سیاه در کلیه مبادی فروش ثبات اعلام شد اما قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق روغنی، ورق رنگی و سایر ورق‌های سرد با افزایش قیمت ۳۰۰ تومانی عرضه شدند.

قیمت روز نبشی، قیمت ناودانی و قیمت سپری در بسیاری از کارخانه‌ها بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان افزایش داشت اما ثبات قیمت هم مشهود بود.

قیمت روز قوطی آهن، قیمت پروفیل مبلی، قیمت پروفیل صنعتی و سایر پروفیل‌ها در کلیه کارخانه‌ها ثابت اعلام شدند؛ قیمت لوله صنعتی، قیمت لوله مبلی، قیمت لوله مانیسمان و دیگر لوله‌ها هم در عمده شرکت‌ها ثابت اعلام شد.

آنطور که از روند نوسانات قیمت روز آهن در بازار آهن داخلی برمی‌آید با اینکه برخی از محصولات فولادی روند افزایشی داشتند اما همچنان رکود سنگینی در بازار حاکم بود و معاملات رونق چندانی داشتند.

نمودار قیمت میلگرد اصفهان ۱۴ در یک ماه گذشته که در متن خبر درج شده است دیدگاه کلی از نوسانات قیمت میلگرد ارائه می‌دهد. طبق این نموادر قیمت میلگرد اصفهان از ابتدای مردادا نوسانات متعددی را تجربه کرد.

قیمت این محصول در ابتدای این ماه در کانال ۲۳ هزار توامنی اعلام می‌شود ولی اکنون در نیمه ماه به ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده و از کف قیمت خود فاصله گرفته است. برخی معتقدند خرید میلگرد زیر کانال ۲۴ هزار تومان همچنان صرفه اقتصادی دارد و توصیه می‌شود در حد نیاز برای خرید میلگرد و تیرآهن یا محصول مورد نیاز خود اقدام کنند.

طبق اظهار کارشناسان اگر روند فعلی معاملات بورس کالا ادامه داشته باشد ممکن است کف و سقف قیمت این محصول باز هم افزایشی شود اما نمی‌توان نظر قطعی داد و پیش‌بینی دقیق ارائه داد زیرا هر آن ممکن است بازارساز تغییری در رویکرد خود بدهد یا خرید شمش را مجدد به سامانه بهین یاب محدود کند.

براساس آمار امروز در بورس کالا حدود ۲۱ هزار و ۸۲۴ تن عرضه می‌شود؛ از این میزان حدود ۱۶۸ هزار و ۸۲۶ تن به میلگرد اختصاص دارد، قیمت میلگرد در هر کیلو حدود ۲۱ هزار و ۹۹۶ تومان در نظر گرفته شده است.

در معاملات امروز بورس کالا، ۹۴۵ تن نبشی با قیمت پایه ۲۲.۱۵۸ تومان برای خریداران در دسترس است. همچنین، فروشندگان ناودانی و تیرآهن می‌توانند به ترتیب ۲۶۰ تن و ۲۵,۸۱۰ تن از این محصولات را با قیمت‌های پایه ۲۱.۵۳۲ تومان و ۲۲.۶۲۳ تومان خریداری کنند. همچنین ۲۲,۴۰۰ تن ورق گرم با قیمت پایه ۲۴.۹۳۴ تومان نیز عرضه می‌شود.

خبر حائز اهمیت دیگری که روز گذشته منتشر شد لغو مصوبه افزایش قیمت نرخ گاز صنایع فولاد و پتروشیمی بود. محسن علیزاده عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس اظهار کرد که هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین، این مصوبه را مغایر با قانون دانسته و آن را ابطال کرد.

کد خبر: ۲۳۶٬۱۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha