۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
بازار آهن وارد فاز خرسی شده است| احتمال ریزش ۱۰ درصدی قیمت نسبت به سطوح فعلی!
گلدمن ساکس:

بازار آهن وارد فاز خرسی شده است| احتمال ریزش ۱۰ درصدی قیمت نسبت به سطوح فعلی!

قیمت سنگ آهن در بازارهای جهانی نیمه شب چهارشنبه به زیر ۱۰۰ دلار در هر تن کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار بازار، قیمت سنگ آهن در بازارهای جهانی نیمه شب چهارشنبه به زیر ۱۰۰ دلار در هر تن کاهش یافت.

قیمت هر تن سنگ آهن با ۱.۱ درصد کاهش به ۹۹.۹۰ دلار در هر تن کاهش یافته که همین موضوع منجر به ریزش ارزش سهام معادن بزرگ استخراج سنگ آهن از جمله «ریو تینتو» و گروه BHP شد.

قیمت سنگ آهن پس از ریزش تا کانال ۸۰ دلار در ماه نوامبر سال گذشته، موفق به افزایش قیمت تا ۱۳۴ دلار در اواسط ماه مارس شد. با اینحال، انتشار پی در پی آمار ضعیف اقتصادی چین و کاهش تقاضا از سوی کارخانه های صنعتی این کشور منجر به بازگشت قیمت به سطوح پایین تر شد و نهایتا پس از گذشت چند ماه، قیمت سنگ آهن بار دیگر به زیر ۱۰۰ دلار کاهش یافت.

در همین راستا، هلدینگ بانکی «گلدمن ساکس» در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که به احتمال زیاد، بازار آهن وارد فاز خرسی شده و نیمه دوم سال شاهد ریزش بیشتر قیمت ها در سطح جهانی خواهیم بود.

گلدمن ساکس همچنین در خصوص حد ریزش قیم تاکید کرده که قیمت هر تن سنگ آهن به احتمال زیاد تا کانال ۹۰ دلار یعنی ۱۰ درصد کمتر از قیمت فعلی در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ ریزش خواهد داشت.

این هلدینگ بانکی دلیل ریزش قیمت سنگ آهن را وضعیت نابسامان اقتصاد چین و کاهش تقاضا از سوی کارخانه های بزرگ این کشور دانسته و اعلام کرد که این کاهش تقاضا منجر به انباشت ۶۸ میلیون تن سنگ آهن مازاد بر نیاز بازار در جهان خواهد شد؛ موضوعی که به وضوح منجر به ریزش بیشتر قیمت ها نسبت به سطح فعلی خواهد شد.

کد خبر: ۲۳۶٬۱۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha