۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
ادامه روند ریزشی قیمت مس در بازار| احتمال وخیم تر شدن اوضاع وجود دارد
تحلیل بازار فلزات اساسی؛

ادامه روند ریزشی قیمت مس در بازار| احتمال وخیم تر شدن اوضاع وجود دارد

با انتشار آمارهای ناخوشایند اقتصادی چین و ادامه کاهش روند صادرات و واردات این کشور، قیمت جهانی مس بار دیگر با روندی نزولی مواجه شد.

به گزارش خبرنگار بازار، قیمت مس در بازارهای جهانی همچنان نزولی بوده و به کف قیمت یک ماهه خود نزدیک شد.

بر اساس این گزارش، دلیل اصلی ادامه روند ریزشی قیمت مس افزایش نگرانی ها در خصوص بازار چین و میزان تقاضای این کشور برای فلزات اساسی از جمله مس، آهن و آلومینیوم عنوان شده است.

بر همین اساس، قراردادهای تحویل ماه سپتامبر مس در بازار کامکس نیویورک با رقم ۸۲۷۲ برای هر تن در روز سه شنبه رسید که حدود ۱.۸ درصد کمتر از روز دوشنبه بوده است.

همچنین در بورس فلزات لندن، قیمت هر تن مس به ۸۳۳۵ دلار در هر تن رسید که ۱.۸ درصد کمتر از روز دوشنبه اعلام شده است.

بر اساس آخرین داده های اقتصادی موجود از بازار چین، میزان صادرات و واردات این کشور برای ماه سپتامبر به احتمال زیاد کاهش بیشتری به نسبت ماه جولای خواهد داشت که نشان دهنده تهدید جدی علیه تولید این کشور است. بدیهی است که با کاهش میزان تولید، میزان تقاضای کارخانه های بزرگ چینی نیز کاهش خواهد یافت.

«آملیا ژیائو فو» رئیس بخش بازار سرمایه «بانک آو چاینا» در این خصوص گفت: آمارهای تجاری بدتر از چزی است که انتظار می رفت و به نظر می رسد ریسک بالا به بازار سرمایه بازگشته است. بنابراین به نظر می رسد سود سرمایه گذاری در بازار فلزات باز هم کاهش خواهد یافت.

کد خبر: ۲۳۶٬۱۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha