۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۶
نقش محوری سازمان بورس در اقتصاد کشور| کمک بازار سرمایه به توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی
عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد

نقش محوری سازمان بورس در اقتصاد کشور| کمک بازار سرمایه به توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی

شریعتی اندرانی، عضو کمیسیون عمران مجلس در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای بازار سرمایه در مجلس گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار با آموزش مردم می‌تواند نقش محوری در توسعه اقتصاد کشور پیدا کند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، غلامرضا شریعتی اندرانی عضو کمیسیون عمران در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای بازار سرمایه در مجلس گفت: با توجه به گستردگی اقتصاد در همه کشورها و فعالیت‌هایی که کشورها در عرصه‌های مختلف اقتصادی دارند، سازمان بورس و اوراق بهادار در هر کشوری جزو سازمان‌های مهم به شمار می‌رود که نقش اساسی در توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور نیز دارد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه ضمن تاکید بر اهمیت جایگاه سازمان بورس، اظهار کرد: خوشبختانه به نظر می‌رسد در کشور ما هم به تدریج سازمان بورس و اوراق بهادار جایگاه واقعی خود را خواهد یافت.

وی افزود: برای آنکه از اقتصادی سالم و شفاف برخوردار باشیم، باید به ایجاد زیرساخت‌هایی که منجر به توسعه فعالیت در بازار سرمایه می‌شود، کمک کنیم و فعالیت‌های سرمایه‌گذاری مردم را در بورس متمرکز کرده و از این بازار تامین مالی کنیم. تجربه نشان داده در هر جای دنیا بازار سرمایه تقویت شده، منفعت به همراه داشته و بازار سرمایه ما نیز باید تقویت شده و توسعه یابد.

شریعتی اضافه کرد: البته توسعه بازار سرمایه، نیازمند فرهنگ‌سازی و تقویت دانش مالی سرمایه‌گذاران است و انتظار می‌رود سازمان بورس و اوراق بهادار در این حوزه هم حضور جدی‌تری داشته باشد و از طریق رسانه ملی و همینطور دانشگاه‌ها به آموزش مردم بپردازد. در شرایطی که نسل جدید از فضای مجازی و اینترنت در کسب و کارها بهره می‌برد، سازمان بورس و اوراق بهادار با آموزش مردم می‌تواند نقش محوری در توسعه اقتصاد کشور پیدا کند و سرمایه‌گذاری در بورس را در بین مردم رواج داده و با جذب سرمایه‌های خرد و هدایت آن به سمت و سوی مناسب، به اشتغال‌زایی و توسعه اقتصاد کشور هم کمک کند. البته که رکود چند وقت اخیر بورس، موجب نارضایتی‌هایی شده؛ اما این رکود، ناشی از عوامل کلان‌تری بوده است.

نماینده مردم در جلس شورای اسلامی در خاتمه ضمن تقدیر از برگزاری نمایشگاه‌هایی به منظور آشنایی بیشتر مردم و سیاست‌گذاران با بازار سرمایه، تصریح کرد: اگر قصد جلب اعتماد عمومی به سمت بازار سرمایه را داریم، باید آموزش مردم جدی انگاشته شود تا مردم از حقایق بازار سرمایه آگاهی داشته باشند و احساس کنند بازار سرمایه جایگاهی مطمئن برای سرمایه‌های آنهاست. امیدواریم سازمان بورس و اوراق بهادار از طریق آموزش عموم با کمک رسانه ملی و دانشگاه‌ها، در فرهنگ‌سازی نقش پررنگ‌تری داشته باشد.

کد خبر: ۲۳۶٬۱۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بهبودی IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
      0 0
      دقیقا حرف نماینده می تواند درست باشد نزدیک ۴ سال است بورس را منفی و فلج کردند و سهامداران سرمایه شان بیش از ۵۰ درصد نیست شده است و با توجه به رشد قیمت تمام کالاها در این مدت انهم بین ۱۰ تا ۳۰ برابری تنها سرمایه سهامداران امروز بی ارزش گردیده است