۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
ارزش سهام بانک‌های اروپا و آمریکا کاهش یافت

ارزش سهام بانک‌های اروپا و آمریکا کاهش یافت

ارزش سهام بانک‌های اروپا و آمریکا در پی کاهش رتبه برخی بانک‌های ایالات متحده و تصویب وضع مالیات ۵۰ درصدی بر بانک‌های ایتالیا کاهش شدیدی را تجربه کرد.

به گزارش بازار، موسسه رده‌بندی مودیز با کاهش رتبه برخی بانک‌ها هشدار داد که برخی از این بانک‌ها به دلیل افزایش نرخ بهره، بالا رفتن هزینه‌ها و احتمال رکود نتوانسته‌اند به راحتی پول بیشتری جذب کنند.

رتبه‌بندی جدید مودیز باعث شد که روز سه‌شنبه ارزش سهام بانک‌های تی بانک، شرکای مالی پیناکل و گروه مالی BOK حداقل ۱.۷ و حداکثر ۲.۱ درصد کاهش پیدا کند.

این در حالی است که کریستوفر ماریناک مدیر بخش تحقیقات در موسسه جانی مونتگومری اسکات گفت: چیزی در بانک‌های آمریکا تغییر نکرده است. درآمدها در سه ماهه دوم امسال نشان می‌دهد که بانک‌ها درآمد ضعیفی داشته‌اند.

از سوی دیگر اروپا، دولت راستگرای افراطی جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا مالیات ۴۰ درصدی بر درآمدهای بانک‌ها با نرخ بهره وضع کرد؛ اقدامی که باعث شد ارزش سهام بانک‌های بزرگ این کشور از جمه ایتسا سانپائولو، بانک بی پی ام و یونی کردیت بین ۵.۹ درصد تا ۹ درصد کاهش پیدا کند.

تحلیلگران گروه مالی سیتی گروپ پیش‌بینی کردند که این تصمیم ممکن است یک پنجم از درآمدهای بانک‌های ایتالیایی را در سال ۲۰۲۳ کاهش دهد. بانک آمریکا هم تخمین زد که این تصمیم ۳ میلیاد دلار برای دولت ایتالیا درآمد ایجاد کند.

کد خبر: ۲۳۶٬۰۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha