۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۰
عارضه یابی ۱۵ درصد واحدهای راکد اردبیل در کلینیک کسب و کار
مدیرعامل شهرک های صنعتی اردبیل خبر داد؛

عارضه یابی ۱۵ درصد واحدهای راکد اردبیل در کلینیک کسب و کار

اردبیل- علایی، مدیرعامل شهرک های صنعتی اردبیل گفت: با راه اندازی کلینیک های کسب و کار، عارضه یابی ۱۵ درصد واحدهای راکد و غیرفعال استان در دستور کار قرار گرفته است.

هاشم علایی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی فعال اردبیل بیش از ۷۰۰ واحد صنعتی و تولیدی دارای پروانه فعالیت می کنند که ۸۵ درصد این واحدها فعال و در سنگر تولید حضور دارند.

وی تصریح کرد: تنها ۱۵ درصد واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان اردبیل راکد است که با ارجاع پرونده این واحدها به کلینیک های کسب و کار و عارضه یابی سعی بر این است تا مشکلات و موانع آنها برطرف شود.

مدیرعامل شهرک های صنعتی اردبیل گفت: یک هزار و ۵۰۰ قرارداد واگذاری زمین در شهرک ها و نواحی صنعتی استان انجام شده که در مساحت یک هزار و ۴۰۰ هکتار واحدهای تولیدی متنوع خود را مستقر کردند.

علایی افزود: در این واحدهای تولیدی و صنعتی فرصت اشتغال ۱۳ هزار نفر نیز فراهم شده و همچنان سعی بر توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی به همراه جلب و جذب سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و کارآفرینان است.

وی به طرح توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: ۷۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در این حوزه در حال انجام است تا با تأمین زیرساخت ها بتوانیم واگذاری زمین را در قالب سامانه الکترونیکی برای متقاضیان انجام دهیم.

علایی با بیان اینکه واگذاری زمین در مناطق محروم با تخفیف ویژه انجام می شود، خاطرنشان کرد: بعد از تحویل زمین از امور اراضی و منابع طبیعی، سعی ما بر این است تا زیرساخت های مورد نیاز به ویژه حقوق انتفاعی را در این شهرک ها و نواحی صنعتی مهیا کنیم تا صاحبان واحدهای تولیدی و کارآفرینان بتوانند بعد از تحویل زمین و تدارک زیرساخت ها احداث سوله و سایر مجموعه های صنعتی و تولیدی را انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: برای احداث ساختمان کسب و کار و کلینیک عارضه یابی بیش از ۱۰ میلیارد تومان منابع هزینه شده که با پیشرفت ۹۰ درصد از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور این پروژه در حال انجام است.

مدیرعامل شهرک های صنعتی اردبیل بیان کرد: در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل علاوه بر احداث مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب، با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان قرار است پست ۶۳ کیلوولت نیز تا آخر امسال راه اندازی شود تا پایداری برق و همچنین شبکه تأمین آب را به شکل مناسب شاهد باشیم.

کد خبر: ۲۳۶٬۰۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha