۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
برخورد با صرافی‌های غیرمجاز جلوی جریان سازمان یافته کاهش ارزش پول ملی را می‌گیرد
کارشناس مسائل اقتصادی:

برخورد با صرافی‌های غیرمجاز جلوی جریان سازمان یافته کاهش ارزش پول ملی را می‌گیرد

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: اگر صرافی مجاز تخلفی هم انجام دهند به دلیل این که سیستم نظاراتی در آن ها قوی است، این سیستم به سرعت تخلف‌ها را شناسایی و با آن برخورد می‌کند.

به گزارش بازار، محمد خوش چهره، استاد اقتصاد دانشگاه در خصوص مشکلات ناشی از فعالیت صرافی‌های غیر مجاز اظهار کرد: صرافی‌های غیر مجاز مورد تایید بانک مرکزی نیستند، به همین دلیل در اقتصاد کشور انحراف ایجاد می‌کنند. یکی از ضعف های بانک مرکزی تاکنون این بوده است که با صرافی‌های غیر مجاز برخورد نکرده، اما در مدیریت جدید شاهد برخورد با این صرافی‌ها هستیم.

صرافی‌های غیرمجاز امکان دارد منافع عموم مردم و کشور را با خطر مواجه کنند. اگر صرافی مجاز تخلفی هم انجام دهند به دلیل این که سیستم نظاراتی در آن ها قوی است، این سیستم به سرعت تخلف‌ها را شناسایی و با آن برخورد می‌کند.

تا کنون در مدیریت های قبلی بانک مرکزی به دلیل اینکه توجهی به تخلفات صرافی های غیر مجاز و ساماندهی آنها در اقتصاد کشور صورت نمی‌گرفت، آسیب‌های زیادی به مردم و اقتصاد وارد می شد. به همین دلیل مدیران گذشته بانک مرکزی و نمایندگان مجلس در شرایط به وجود آمده مقصر هستند.

آشفتگی‌های ارزی، نظام اقتصادی کشور را هدف قرار داده و ارزش پول ملی را کاهش داده است. صرافی‌ها نظام ارزی کشور را دچار اختلال کرده‌اند، به طوری که با افزایش نرخ ارز در کشور قدرت پول ملی را کاهش داده‌اند و با کاهش قدرت پول ملی نیز تورم افزایش و قدرت خرید مردم کاهش یافته است.

با توجه به اینکه افت پول ملی برای اقتصاد کشور و مردم یک سم است و تلاش و کوشش‌های دیگر را زیر سوال خواهد برد، باید با صرافی‌های غیر مجازی که موجب افزایش نرخ ارز و برهم زدن بازار می شوند، به شدت برخورد شود. ضمن اینکه این برخورد باید همه جانبه و عقلایی باشد؛ نه احساسی.

نرخ ارز بر تمام بخش‌های اقتصادی حتی مسکن و زمین تاثیر می‌گذارد. حذف صرافی‌های غیر مجاز و ساماندهی آنها مانند نسخه‌ای است که در آن چند دارو وجود دارد، یکی از آن داروها برخورد جدی بانک مرکزی با صرافی های غیر مجاز است و داروی دوم، برخورد های انتظامی و امنیتی با جریان‌های سازمان یافته‌ای است که پول ملی ایران را هدف قرار داده‌اند.

کد خبر: ۲۳۵٬۹۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha