۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
امیرعبداللهیان به آفریقای جنوبی می‌رود| برگزاری پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک دو کشور
سفیر ایران در آفریقای جنوبی:

امیرعبداللهیان به آفریقای جنوبی می‌رود| برگزاری پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک دو کشور

آقاجعفری سفیر جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی خبر داد حسین امیرعبداللهیان روز پنج شنبه برای شرکت در پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی در شهر پرتوریا حضور خواهد یافت.

به گزارش بازار، مهدی آقاجعفری سفیر جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی، در خصوص توسعه روابط میان ایران و آفریقای جنوبی در قالب نشست کمیسیون اقتصادی مشترک دو طرف، اظهار داشت: پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی پنج شنبه ۱۹ مرداد با سفر وزیر امور خارجه به پرتوریا برگزار می شود.

وی گفت: نشست مقدماتی این کمیسیون از روز گذشته با حضور کارشناسان ارشد وزارتخانه‌های دو کشور در وزارت خارجه آفریقای جنوبی آغاز شده و امروز نیز ادامه دارد.

سفیر ایران در آفریقای جنوبی تصریح کرد: بررسی راه‌های توسعه همکاری‌های دو کشور بویژه در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و فناوری و همچنین نهایی کردن اسناد و تفاهم نامه‌های تبادل شده میان دو طرف برای امضا در سفر آتی دوجانبه و رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به آفریقای جنوبی که قرار است در پاییز امسال انجام شود در دستور کار این نشست قرار دارد.

اقاجعفری در پایان خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آفریقای جنوبی همچنین از رئیس جمهور کشورمان برای شرکت در نشست سران بریکس پلاس که در شهریورماه آینده در ژوهانسبورگ برگزار می‌شود، دعوت بعمل آورده است.

کد خبر: ۲۳۵٬۹۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha