۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹
عدم پرداخت پول گندمکاران سبب واردات گندم در سال آینده می‌شود
عضو کمیسیون امور داخلی کشور:

عدم پرداخت پول گندمکاران سبب واردات گندم در سال آینده می‌شود

صباغیان، عضو کمیسیون امور داخلی کشور از نحوه پرداخت بدهی دولت به گندمکاران گله کرد و هشدار داد سال آینده مجبور به واردات گندم خواهیم شد.

به گزارش بازار، محمدرضا صباغیان بافقی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۷ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری بااستناد به بند (۱) ماده (۲۰) قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: آقای مصری ما شما را مرد قانون می‌دانیم اما امروز در بحث آقای حاجی دلیگانی مطرح کردید هیأتی نظر می‌دهد که پیشنهادات مطرح شود یا خیر، این موضوع طبق کدام ماده و بند قانون آیین‌نامه داخلی است، خواهش می‌کنم همان طور که به آیین‌نامه احترام می‌گذارید بر اساس همان جلسات را اداره کنید.

نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه در مجلس با اشاره به عدم پرداخت پول گندمکاران بیان کرد: از وزیر نفت می‌خواهیم عوارض پتروشیمی‌ها را پرداخت کند تا سازمان برنامه و بودجه اعتبار لازم برای پرداخت پول گندمکاران را داشته باشد. گندمکاران محصول را تحویل داده‌اند اما پولی دریافت نکردند، با توجه به شرایط سخت اقتصادی این احتمال وجود دارد که گندمکاران سال آینده به کشت دیگری روی آورند.

وی ادامه داد: اگر هزینه گندم پرداخت نشود، سال آینده مجبور به واردات گندم خواهیم شد.

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده مهریز گفت: اگر بخواهیم سال آینده گندم برداشت کنیم باید امسال گندم بکاریم، بنابراین باید پول گندم به گندمکاران پرداخت شود تا آنها بتوانند برای کاشت جدید بذر تهیه کنند.

کد خبر: ۲۳۵٬۹۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha