۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
آغاز تسهیلات ۶ میلیونی به رانندگان از خرداد/ تنفس ۴ ماهه با بازپرداخت ۲۰ ماهه
مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری در گفتگو با بازار خبر داد

آغاز تسهیلات ۶ میلیونی به رانندگان از خرداد/ تنفس ۴ ماهه با بازپرداخت ۲۰ ماهه

باقرجوان، مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات شش میلیون تومانی به رانندگان حمل و نقل در قالب بسته حمایتی دولت از آخر خرداد ماه جاری آغاز می شود گفت: رانندگان با چهار ماه تنفس این تسهیلات را در ۲۰ ماه بازپرداخت می کنند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: سرانجام بعد از ماهها وعده و وعید از سوی دولت برای کمک به آسیب دیدگان کسب و کار در دوران کرونا حدود ۱۰ روزی است که رانندگان حمل و نقل که تعداد آنها ۱۱۳ هزار و ۵۱ نفر است می توانند با مراجعه به سامانه کارا و ثبت اطلاعات و درخواست خود از تسهیلات در نظر گرفته شده که گفته می شود ۷۰۰ میلیارد تومان است بهره مند شوند. اگر چه مبلغ شش میلیون تومان برای رانندگان حمل و نقل مبلغ چندان در خور توجهی نیست اما به هر حال با دریافت این مبلغ رانندگان می توانند برخی اقلام خود را تهیه کنند.

داریوش باقر جوان،  مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بازار با اشاره به اینکه رانندگان حمل و نقل می توانند با ورود به "سامانه کارا" اطلاعات و درخواست خود را ثبت کنند گفت: ثبت نام از رانندگان فعال حمل و نقل در حال حاضر در حال انجام است و رانندگان می توانند با ورود به سامانه کارا و انتخاب بانک عامل و دادن مشخصات فردی خود از تسهیلات شش میلیون تومانی با نرخ سود ۱۲ درصد بهره مند شوند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا آماری وجود دارد که نشان دهد از ۱۱۳ هزار و ۵۱ نفر راننده فعال در این ۱۰ روز چه تعداد برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده اند ادامه داد: برای دریافت آخرین آمار ثبت نام باید به آمارهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و "سامانه کارا "مراجعه کرد. به هر حال با توجه به شرایط خاصی که در حوزه کسب‌وکار به ویژه در بخش حمل‌ونقل عمومی ایجاد شده و ما در طی چند ماه گذشته شاهد کاهش چشم گیر جابه‌جایی در این بخش بودیم، سعی شده با پرداخت این تسهیلات بخشی از این هزینه‌ها را کاهش دهیم.

در تسهیلات شش میلیونی در نظر گرفته شده مقرر شده است تا رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل بعد از دریافت تسهیلات به مدت چهار ماه تنفس داشته و تسهیلات را در طی ۲۰ ماه بازپرداخت کنند

باقر جوان ادامه داد: در تسهیلات شش میلیونی در نظر گرفته شده مقرر شده است تا رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل بعد از دریافت تسهیلات به مدت چهار ماه تنفس داشته و تسهیلات را در طی ۲۰ ماه بازپرداخت کنند.

وی خاطر نشان کرد: برای تسهیلات شش میلیون تومانی، ۷۰۰ میلیارد تومان خط اعتباری در نظر گرفته شده و با توجه به عدم فعالیت بخش عمده‌ای از ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای هماهنگی‌های بیشتر برای جبران بخشی از هزینه‌های این شرکت‌ها در نظر گرفته شده است.

وی پیشتر گفته بود: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، بسته‌های حمایتی برای ۱۱۳ هزار و ۵۱ نفر در نظر گرفته شده است به طوری که در ابتدا بسته‌های حمایتی یک میلیون تومانی به تمامی متقاضیان پرداخت  شد و در مرحله دوم هم تسهیلات یک میلیون تومانی مازاد، به بخشی از رانندگان اختصاص یافت و در مرحله سوم هم تسهیلات شش میلیون تومانی با توجه به اطلاعاتی که از رانندگان در سامانه وجود داشت در نظر گرفته شد.

باقر جوان اظهار کرد: رانندگان تمامی اطلاعات خود را وارد سامانه کارا می‌کنند و بعد از بررسی و تایید اطلاعات توسط ادارات کل راهداری استان‌ها به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.
مدیر کل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیان کرد: اولویت اصلی ما افراد فعال در این بخش و رانندگان دارای کارت هوشمند هستند و بعد از پرداخت تسهیلات این افراد می‌توانند پس از ۴ ماه تنفس اقدام به بازپرداخت کنند.

بازپرداخت تسهیلات شش میلیون تومانی از ابتدای مهر ماه آغاز می‌شود
وی با بیان اینکه بازپرداخت تسهیلات شش میلیون تومانی از ابتدای مهر ماه آغاز می‌شود گفت: باز پرداخت این تسهیلات ۱۲ درصد و طی رایزنی‌های انجام شده امیدواریم تا پایان خرداد این مبالغ به حساب افراد واریز شود.

به گفته باقر جوان، در مرحله اول رانندگان اطلاعات خود را وارد و پس از تایید اطلاعات پیامک و کد رهگیری را دریافت می‌کنند تا افرادی که مشمول هستند اطلاعات را به ادارات کل راهداری ارائه و پس از هماهنگی‌های لازم تسهیلات به این افراد پرداخت خواهد شد.

مدیر کل دفتر مسافری سازمان راهداری با اشاره به اینکه این تسهیلات به رانندگانی که در طی یک سال گذشته فعال بود و البته بسیاری از رانندگان اتوبوس و تاکسی‌های بین شهری در چند ماه گذشته به دلیل شرایط کرونا فعالیتشان بسیار کم و همین موضوع باعث ایجاد مشکل در معیشت آن‌ها شده بود به شبکه خبر گفته بود: سعی کرده‌ایم اسامی این افراد را به بیمه بیکاری ارسال کنیم و بخشی دیگر از هزینه‌های این رانندگان را هم از طریق تسهیلات جبران کنیم.

باقرجوان پیشتر نیز در خصوص عدم اختصاص ارز دولتی برای واردات لاستیک گفته بود که وجود ۵۰۰ هزار لاستیک وارداتی در سامانه تخصیص وزارت صنعت باعث خواهد شد فعلا قیمت لاستیک افزایش نیابد اما به هر حال فرصتی خواهیم داشت تا در آینده برای این منظور نیز برنامه های ویژه ای در نظر بگیریم.

کد خبر: ۲۳٬۵۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سردار IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      0 0
      با سلام با کارت هوشمند فعال مسافری اتوبوس سه ماه بیکارم هم شدم در سامانه کارا هم اسم نوشتم پیامکی هم نیامده بررسی هم نشده کی پاسخگو لطفن پیگیری کنید با تشکر