۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵
کمبود ۵۲۰۰ دستگاه اتوبوس برای اربعین؛ تامین از طریق اجاره از سازمان‌ها
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

کمبود ۵۲۰۰ دستگاه اتوبوس برای اربعین؛ تامین از طریق اجاره از سازمان‌ها

امانی، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ۵۲۰۰ دستگاه اتوبوس برای اربعین کمبود داریم و اتوبوس‌های عملیاتی حدود ۷۰۰۰ دستگاه است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: داریوش امانی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۵۲۰۰ دستگاه اتوبوس برای اربعین کمبود داریم و اتوبوس‌های عملیاتی حدود ۷۰۰۰ دستگاه است گفت: هم اینک برای ایام اربعین ۷ هزار اتوبوس عملیاتی است و برنامه ما این است که برای تامین کمبود اتوبوس در اربعین از طریق سازمان‌ها، نهادها و کشورهای همسایه به شکل استیجاری کمک بگیریم.

در نشست ستاد اربعین در نهاد ریاست جمهوری اعلام شد که برای امسال ۵۲۰۰ دستگاه اتوبوس کمبود داریم. تلاش می‌شود کمبود اتوبوس و ناوگان حمل و نقل جاده‌ای از طریق دیگر سازمان‌ها، نهادها و کشورهای همسایه به شکل استیجاری تامین شود

امانی با بیان اینکه در حال حاضر ۷ هزار اتوبوس برای سفرهای اربعین عملیاتی است گفت: در نشست ستاد اربعین در نهاد ریاست جمهوری اعلام کردیم که برای امسال ۵۲۰۰ دستگاه اتوبوس کمبود داریم که تلاش می‌شود کمبود اتوبوس و ناوگان حمل و نقل جاده‌ای از طریق دیگر سازمان‌ها، نهادها و همچنین کشورهای همسایه به شکل استیجاری تامین شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به عنوان مثال در سال گذشته ۱۸۰۰ میلیارد تومان و امسال تا الان ۲۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سفرهای اربعین به سازمان راهداری تخصیص یافته است ادامه داد: دو موضوع اصلی آماده‌سازی مسیرهای منتهی به اربعین و تامین ناوگان حمل و نقل جاده‌ای از دو سو توسط سازمان در حال پیگیری است اما سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تلاش کرده مسیرهای جاده‌ای منتهی به پایانه‌های اربعین، ایمن‌سازی، تعریض، اصلاح، هوشمندسازی و سای موارد تجهیز شود.

بیشترین ترددهای و حدود ۹۰ درصد سفرهای اربعین در سال گذشته از طریق مسیرهای جاده‌ای انجام شد

وی به بالاترین میزان اعتبار در سال گذشته برای زمینه‌سازی سفرهای اربعین به سازمان راهداری اشاره کرد و گفت: بیشترین ترددهای و حدود ۹۰ درصد سفرهای اربعین در سال گذشته از طریق مسیرهای جاده‌ای انجام شد به طوریکه در سال گذشته نزدیک به ۳۰ درصد حمل و نقل در سفرهای جاده‌ای اربعین با ناوگان حمل و نقل جاده‌ای انجام شد.

امانی با بیان اینکه تلاش می‌شود زائران اربعین در تونل‌های سرد منتقل شوند گفت: در پایانه‌ها تجهیز آنها با نصب سایبان، تونل‌های سرد و سایر موارد انجام شده است.

سال گذشته بر اساس ارزیابی ستاد اربعین کمتر از یک ساعت زائران معطلی داشتند که تلاش شد تا بهترین خدمات را در اختیار زائران قرار بدهیم

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته بر اساس ارزیابی ستاد اربعین کمتر از یک ساعت زائران معطلی داشتند که تلاش شد تا بهترین خدمات را در اختیار زائران قرار بدهیم.

کد خبر: ۲۳۵٬۸۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha