۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
بازنگری طرح هادی ۱۲۰ روستای زنجان در دستور کار است
مدیرکل بنیاد مسکن زنجان:

بازنگری طرح هادی ۱۲۰ روستای زنجان در دستور کار است

زنجان- خواجه ای، مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان گفت: طرح هادی در ۴۲۰ روستا بازنگری شده و ۲۸۰ روستا نیاز به بازنگری دارد و امسال بازنگری طرح در ۱۲۰ روستای در دستور کار است.

رضا خواجه ای در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه استان زنجان ۹۰۵ روستا دارد، گفت: بنیاد مسکن برابر قانون مکلف به تهیه طرح برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار است.

وی ابراز کرد: افق طرح هادی ۱۰ ساله است و طرح هادی در ۴۲۰ روستا بازنگری شده و ۲۸۰ روستا نیاز به بازنگری دارد و امسال بازنگری طرح در ۱۲۰ روستای در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان گفت: برای اجرای طرح هادی ۱۶۲ میلیارد و ۷۳۹ هزار اعتبار ابلاغ شده بود که از این رقم ۱۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است و امسال برنامه‌ ریزی کردیم در ۱۵۳ روستا اجرای طرح جدید داشته باشیم.

خواجه‌ ای تاکید کرد: ۵۸ درصد مسکن‌ های روستایی استان زنجان بازسازی و مقاوم‌ سازی شدند و زنجان در پهنه لرزه‌ خیزی با خطر بالا قرار گرفته است و برنامه‌ ریزی کردیم تا پایان سال ۱۴۱۰ اغلب واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌ سازی شود.

وی افزود: در حال حاضر چهار هزار فقره پرونده برای دریافت تسهیلات به بانک‌ های عامل معرفی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی مسکن شهری در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است و تا کنون دو هزار واحد در دست ساخت دارد و یک هزار و ۲۸ واحد مسکونی نیز در دست طراحی است.

کد خبر: ۲۳۵٬۸۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha