۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶
ساحل آرام در بورس| ۲۲ هزار میلیارد تومان دارایی تحت مدیریت گروه مالی فیروزه
برنامه های جدید گروه مالی فیروزه تشریح شد

ساحل آرام در بورس| ۲۲ هزار میلیارد تومان دارایی تحت مدیریت گروه مالی فیروزه

مدیرعامل گروه مالی فیروزه، رامین ربیعی خبر از ورود به بورس این شرکت تا سال آینده داد و گفت: به تازگی موافقت اصولی صندوق اهرمی فیروزه اخذ شده و زمان پذیره‌نویسی آن به زودی اعلام خواهد شد.

مهران ابراهیمیان؛ بازار: رامین ربیعی مدیرعامل گروه مالی فیروزه در نشستی خبر با حضور اعضای هیئت‌مدیره گفت: سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در حوزه اقتصاد دیجیتال و فین‌تک انجام داده ایم زیرا بر این باوریم که آینده در بازار سرمایه متعلق به صندوق های سرمایه گذاری است و برای فراهم‌آوردن دسترسی بیشتر و آسان‌سازی فرایند سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه و دسترسی به خدمات مالی، گروه مالی فیروزه سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی را در حوزه اقتصاد دیجیتال و فین‌تک انجام داده تا در آینده سرمایه‌گذاران خرد در اقصی‌نقاط کشور بتوانند به‌راحتی به کلیه خدمات مالی موردنیاز خود دسترسی داشته باشند.

رامین ربیعی درباره عملکرد ۱۸ساله گروه مالی فیروزه با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ نیروی انسانی متخصص و متعهد در این گروه مالی مشغول به فعالیت هستند و مدیریت ۱۶ نهاد مالی و ۱۰ صندوق سرمایه‌گذاری در ایران و اروپا را به عهده دارند، اظهار کرد: گروه مالی فیروزه در تملیک و توسعه شرکت‌های سرمایه‌گذاری بورسی فعال بوده و با خرید بلوک مدیریتی ۵ شرکت سرمایه‌گذاری بورسی و یک شرکت سرمایه‌گذاری غیر بورسی، در حال حاضر بیش از ۲۷ صندلی مدیریتی در این شرکت ها دارد که نتیجه آن اصلاح ساختارها و رشد سودآوری شان است.

۲۲ همت دارایی تحت مدیریت گروه مالی فیروزه

او در ادامه دارایی تحت مدیریت گروه مالی فیروزه را حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: «انجام ۱۹ سرمایه‌گذاری در شرکت‌های خصوصی و ۱۴ سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فناوری محور از جمله فعالیت‌های فیروزه در ۱۸ سال گذشته بوده است. همچنین، این گروه مالی پنج شرکت بورسی فعال در بازار سرمایه دارد.

به گفته ربیعی، نخستین صندوق سرمایه‌گذاری سهامی ویژه سرمایه‌گذاری در بورس تهران برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی تحت نظارت قوانین اروپا و نخستین صندوق سرمایه‌گذاری اوراق درآمد ثابت ویژه سرمایه‌گذاری در بورس تهران برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی تحت نظارت قوانین اروپا و تأسیس نخستین صندوق شاخصی قابل‌معامله در بورس تهران مشابه صندوق‌های سرمایه‌گذاری بر مدار شاخص بازارهای بین‌المللی با نام صندوق شاخصی ۳۰ شرکت بزرگ فیروزه در سال ۱۳۹۳ توسط گروه مالی فیروزه در بازار سرمایه تأسیس شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره شرکت سبدگردانی توسعه فیروزه از زیرمجموعه‌های گروه مالی فیروزه پرداخت و در این زمینه اظهار کرد: «گروه توسعه مالی فیروزه فعالیت مدیریت دارایی خود را از سال ۱۳۸۴ و با تأسیس صندوق‌های خارجی برای بازار ایران آغاز کرد. در سال ۱۳۸۹ نخستین صندوق داخلی فیروزه با نام «فیروزه موفقیت» و با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار تأسیس شد. با تأسیس شرکت سبدگردان فیروزه در سال ۱۳۹۸ و انتقال مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری به این شرکت، در حال حاضر سبدگردان توسعه فیروزه مدیریت بیش از ۱۵۰ سبد اختصاصی و شش صندوق سرمایه‌گذاری ازجمله صندوق‌های سهامی فیروزه موفقیت، سهامی شاخص ۳۰ شرکت بزرگ فیروزه، درآمد ثابت ارمغان فیروزه آسیا، سهامی دریای آبی فیروزه، جسورانه فیروزه و خصوصی ثروت‌آفرین فیروزه را بر عهده دارد. دارایی تحت مدیریت سبدگردان فیروزه با سرمایه‌گذاری حدود ۲۲ هزار شخص حقیقی و حقوقی، ۷۷۰۰ میلیارد تومان بوده که در ۲ سال گذشته، رشد ۲۱۰۰ درصدی (یا ۲۱ برابری) را تجربه کرده است.

متوسط بازدهی ۶۰ درصدی برای سرمایه گذاران

او گفت: تمرکز اصلی ترکیب دارایی‌های این صندوق، سرمایه‌گذاری در سهام برتر بازار سرمایه است و توانسته متوسط بازدهی سالانه ۶۰ درصدی برای سرمایه‌گذاران خود داشته باشد.

ربیعی افزود: گروه مالی فیروزه در راستای نوآوری و تنوع‌بخشی در بازار سرمایه، نخستین صندوق شاخصی کشور با نماد فیروزه را در سال ۱۳۹۳ با الهام از شاخص ۵۰۰ S&P، و با رصد ۳۰ شرکت برتر بورس تأسیس کرد که عملا خرید و فروش شاخص بورس بود. اکنون سرمایه این صندوق حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان است.

او در ادامه به عملکرد سایر بخش های این شرکت اشاره کرد و گفت: مجوز فعالیت صندوق سهامی دریای آبی فیروزه قابل‌معامله با نماد «دریا» در دی‌ماه سال ۱۴۰۱ صادر شد که در این مدت کوتاه توانسته است بازدهی ۴۰ درصدی را به ارمغان بیاورد که بالاتر از شاخص کل بورس است.

ساحل آرام در بورس| ۲۲ هزار میلیارد تومان دارایی تحت مدیریت گروه مالی فیروزه

موافقت اصولی و مجوز تاسیس صندوق با درامد ثابت ساحل آرام از سازمان بورس اخذ شده و در مرحله تاسیس است که علاوه بر این موافقت اصولی صندوق اهرمی فیروزه نیز اخذ شده و زمان پذیره نویسی آن به زودی اعلام می گردد

محصولات جدید گروه مالی فیروزه

ربیعی در ادامه به محصولات جدید وبرنامه های توسعه و صندوق های در شرف تاسیس فیروز پرداخت و گفت: در حال حاضر موافقت اصولی و مجوز تاسیس صندوق با درامد ثابت ساحل آرام از سازمان بورس اخذ شده و در مرحله تاسیس است که علاوه بر این موافقت اصولی صندوق اهرمی فیروزه نیز اخذ شده و زمان پذیره نویسی آن به زودی اعلام می گردد.

موافقت اصولی صندوق اهرمی فیروزه هم دریافت شده است و زمان پذیره‌نویسی آن نیز به زودی اعلام خواهد شد. صندوق اهرمی به کاربران امکان سرمایه گذاری در بورس با قدرتی بیش از دارایی‌هایشان را می‌دهد. این صندوق با نظر مدیر صندوق می‌تواند تا دو برابر ارزش دارایی، اهرم داشته باشد. مثلا در روندهای صعودی اگر ۱۰ میلیون در این صندوق سرمایه‌گذاری کنید، قدرت سرمایه گذاری شما تا ۳۰ میلیون افزایش پیدا می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: تاسیس صندوق های طلا، بازنشستگی وبخشی فیروزه در نقشه راه این گروه مالی قرار دارد.

او گفت: برای سبدهای بالای ۵ میلیارد تومان، به‌پاس اعتماد و همراهی طولانی‌مدت مشتریان، بازدهی ۳۰ تا ۵۰ درصدی برای آنها تعهد می‌شود با این حال تشکیل سبد برای سرمایه‌های خرد بالای ۲۰۰ میلیون تومان، از دیگر اقدامات فیروزه برای تنوع‌بخشی محصولات سرمایه‌گذاری و ترویج فرهنگ سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در کشور است. در حال حاضر، شمار سبدهای اختصاصی سبدگردان، به بیش از ۱۵۰ سبد رسیده و مجموع دارایی تحت مدیریت آنها رشد حدود ۱۰۰ برابری را در ۲ سال گذشته تجربه کرده است.

طبق گفته مدیرعامل گروه مالی فیروزه، در حال حاضر، کارگزاری فیروزه آسیا میزبان ده‌ها هزار مشتری است و ارزش معاملات ماهانه این کارگزاری، حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان است.

ربیعی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: «در باشگاه مشتریان فیروزه آسیا در راستای پاسخگویی نیازمندی‌های مشتریان، خدماتی همچون ارائه اعتبار در حساب مشتریان به‌منظور خرید اوراق بهادار، گزارش‌های مالی و تحلیلی، ابزارهای تحلیلی و آموزش‌های کاربردی (در ارتباط با بازار سرمایه) ارائه می‌شود. واحد آموزش این کارگزاری خدماتی همچون برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های کاربردی و دوره‌های عمومی همانند تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی، تابلوخوانی را ارائه می‌دهد.»

او در ادامه درباره شرکت‌های سرمایه‌گذاری گروه مالی فیروزه وو دامنه فعالیت های آن توضیح داد: «در سال ۱۳۹۰، گروه مالی فیروزه با خرید و مدیریت «شرکت گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران» برای ۲۵۰ هزار سهام‌دار مستقیم و میلیون‌ها سهام‌دار سهام عدالت ارزش‌آفرینی کرد. گروه مالی فیروزه با خریداری شرکت‌های بورسی دیگر و افزایش سرمایه چندمرحله‌ای و سود تقسیمی جذاب توانسته تا سهام‌داران زیادی را به شرکت‌های خود جذب کند. همچنین وتوصا در سال ۱۳۹۳ خرید بلوک مدیریتی «شرکت سرمایه‌گذاری اعتبار ایران»، در سال ۱۳۹۵ خرید بلوک مدیریتی «شرکت سرمایه‌گذاری جامی»، در سال ۱۳۹۶ خرید بلوک مدیریتی «شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعت و تجارت»، «شرکت سرمایه‌گذاری پایاتدبیر پارسا» و «شرکت سرمایه‌گذاری سبحان» را در کارنامه خود دارد که همگی با اصلاح ساختارها، تجمیع ساختمانها و تصمیمات مدیریتی بهره وری این شرکت ها بالا برده است.

وی همچنین شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران و زیرمجموعه‌های آن در حوزه سرمایه‌گذاری‌های خصوصی ((Private Equity و سرمایه‌گذاری‌های جسورانه (Venture Capita) در کشور پیشرو بوده‌اند که از آن جمله می‌توان به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بیمه اتکایی رایا، پایانه صادراتی گلشن‌آرای ارم، شرکت کشت و صنعت زرند، شرکت پردیس صنایع سیلیکون آراز، شرکت سرمایه‌گذاری سرآواپارس، شیپور، تازه‌بار، الوپیک، استودیوی بازی‌سازی کاریزما، داستانِ‌من، سازیتو، پونیشا و….. اشاره کرد.

گروه مالی فیروزه در نظر دارد تا با توسعه فعالیت‌های خود در حوزه مالی، سبد خدمات خود را در بخش‌های مختلف توسعه دهد و بدین منظور با درخواست اخذ مجوز لیزینگ و بیمه عمر و زندگی و مشاوره سرمایه‌گذاری قصد دارد تا پوشش خدمات خود را کامل کند و به یک سوپرمارکت مالی تبدیل شود

تلاش برای تبدیل شدن به سوپر مارکت مالی

ربیعی در ادامه برنامه‌های آتی گروه مالی فیروزه تشریح کرد و گفت: «گروه مالی فیروزه در نظر دارد تا با توسعه فعالیت‌های خود در حوزه مالی، سبد خدمات خود را در بخش‌های مختلف توسعه دهد و بدین منظور با درخواست اخذ مجوز لیزینگ و بیمه عمر و زندگی و مشاوره سرمایه‌گذاری قصد دارد تا پوشش خدمات خود را کامل کند و به یک سوپرمارکت مالی تبدیل شود.

او همچنین از سرمایه‌گذاری قابل‌توجه گروه مالی فیروزه در حوزه اقتصاد دیجیتال و فین‌تک خبر داد و دراین‌خصوص توضیح داد: برای فراهم‌آوردن دسترسی بیشتر و آسان‌سازی فرایند سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه و دسترسی به خدمات مالی، گروه مالی فیروزه سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی را در حوزه اقتصاد دیجیتال وفین تک fintech انجام داده تا در آینده سرمایه‌گذاران خرد در اقصی‌نقاط کشور بتوانند به‌راحتی و با چند کلیک به کلیه خدمات مالی موردنیاز خود دسترسی داشته باشند.

علاوه بر این، طبق گفته گروه مالی فیروزه، این گروه مالی در نظر دارد تا پس از اخذ مجوز «هلدینگ مالی» درخواست پذیرش سهام شرکت در بازار سرمایه را ارائه کند تا باعرضه اولیه سهام به عموم مردم ایران، برای هزاران و یا حتی میلیون‌ها نفر ارزش‌آفرینی کند. هدف نهایی گروه مالی فیروزه فراهم‌آوردن بستری آسان و کاربردی برای بهره‌مندی همه مردم ایران از خدمات و ابزارهای مختلف و متنوع مالی با بالاترین بازدهی و سوددهی است.

جذب سرمایه های داخلی عملا کافی نبوده و به دلیل نرخ استهلاک بالا عملا میزان سرمایه گذاری منفیکفایت نمی کند و لذا ما نیاز به سرمایه گذاری خارجی داریم

سرمایه‌گذاری شاه‌کلید رفع بحران‌هاست

او در ادامه با اشاره به مشکلات تحریم و دوره های متفاوت جذب سرمایه گذاری در بازار سرمایه کشور گفت: این صندوق در دور اول که در سالهای بین ۸۸ تا ۹۰ بود گفت: ایران محیط بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری خارجی داشت به نحوی که سود های ارزی ۸ درصدی از طریق بانک کارآفرین به ۱۲۰ بانک پرداخت می شود. وی دومین مرحله را بین سالهای ۹۰ تا ۹۴ عنوان کرد که تمام حسابها بسته شد با این حال حوش ۱۲ میلیون دلار جذب شد وبعد از ان در دوران ترامپ عملا ارتباط با بانک ها غیر ممکن است و لذا از آن زمان حضور سرمایه گذاران حقوقی رسمی تقریبا به صفر رسید .

وی با تاکید بر این که کلید همه مشکلات جامعه از جمله فقر و بیکاری در همین سرمایه‌گذاری است و اگر درهای اقتصادی کشور باز شود گره مشکلات جامعه حل خواهد شد،یادآور شد:جذب سرمایه های داخلی عملا کافی نبوده و به دلیل نرخ استهلاک بالا عملا میزان سرمایه گذاری منفیکفایت نمی کند و لذا ما نیاز به سرمایه گذاری خارجی داریم.

جایگزینی برای سپرده بانکی

در ادامه امیر تقی‌خان تجریشی عضو هیات مدیره و معاون سرمایه‌گذاری فیروزه این گروه مالی را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی کشور عنوان کرد و توضیح داد: بسیاری از مردم جامعه ما هنوز نتوانسته‌اند زبان اقتصادی دنیای مالی را درک کنند و این کار شرکت‌هایی همچون ماست که بتوانیم این فراگیری را در کشور ایجاد کنیم. این کار نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و تلاش مستمر و مشارکت تمام بازیگران این حوزه را می‌طلبد، او همچنین در رابطه کارگزاری فیروزه آسیا گفت: کارگزاری فیروزه آسیا میزبان ده‌ها هزار مشتری است و بر مبنای ارزش معاملات جزو ۲۰ کارگزاری برتر کشور است و ارزش معامله‌های ماهانه این کارگزاری، حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار میلیارد ریال است.

جواد حسنی، مدیرعامل کارگزاری فیروزه آسیا هم در این باره توضیح داد: صندوق سرمایه‌گذاری ارمغان فیروزه آسیا با نماد «فیروزا» در کلیه کارگزای‌های کشور قابل معامله است و جایگزین مناسب سپرده‌گذاری در بانک است. افزایش سقف جدید صندوق به ۱.۲ میلیارد واحد به تازگی صادر شده و حدود ۸۰ درصد از آن تکمیل شده است. بازدهی این صندوق از طریق سرمایه‌گذاری حداقل ۸۰ درصدی در دارایی‌های با درآمد ثابت، نرخ سود تعهدی ۲۷و نیم درصدی و بدون شکست را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده‌است.

فاطمه سرکاری مدیرعامل شرکت سبدگردان توسعه فیروزه هم در رابطه با شرکت سبدگردان توسعه فیروزه افزود: سال ۸۹ اولین صندوق داخلی فیروزه با نام «فیروزه موفقیت» و با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار تاسیس شد که حالا یکی از قدیمی‌ترین صندوق‌های سهامی فعال در بازار سرمایه است.

کد خبر: ۲۳۵٬۷۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha