پاکستان اپلیکیشن پیام رسان بومی جایگزین واتس اپ معرفی کرد

پاکستان اپلیکیشن پیام رسان بومی جایگزین واتس اپ معرفی کرد

دولت پاکستان با هدف غلبه بر چالش‌های ناشی از برنامه‌های پیام رسان خارجی به ویژه مدیریت موثر این برنامه‌ها در داخل، برای اولین بار اقدام به معرفی اپلیکیشن پیام رسان جایگزین واتس اپ کرد.

به گزارش بازار، مراسم رونمایی از پیام رسان بومی موسوم به «بیپ» (beep) با حضور وزیر فناوری اطلاعات این کشور در اسلام‌آباد برگزار شد. ‌

امین الحق طی سخنانی در این مراسم با اشاره به چالش‌های ناشی از سوء همکاری مجریان پیام رسان‌های خارجی با مسوولان ارتباطاتی در پاکستان، گفت: برنامه پیام رسانی "بیپ" به طور کامل یک طرح بومی و تمامی دسترسی‌ها از چمله تبادل پیام متنی، صوتی، تصویری و تماس در آن اجرا شده است.

وی تاکید کرد: اطلاعات شخصی تمامی کاربران داخلی در پیام رسانی پاکستان کاملا در فضای امنی قرار خواهد گرفت و قرار است در مرحله اول این برنامه توسط برخی از مسوولان دولت مورد استفاده قرار بگیرد و پس از یکماه تمامی مسوولان و کارمندان دولت موظف به استفاده از آن خواهند بود. سپس در صورت اخذ نتیجه موفق طی یکسال آینده تمامی کاربران داخلی قادر به استفاده از پیام رسان پاکستانی خواهند بود

کشور پاکستان در میان کشورهای جنوب آسیا بیشترین درصد دارندگان تلفن همراه را به خود اختصاص داده و بر اساس آمار اداره مخابرات پاکستان، صنعت ارتباطات نیز بیشترین درآمد را به خود اختصاص داده است.

بر اساس توضیحات مندرج در 'گزارش اطلاعات اقتصادی' که توسط 'کنفرانس توسعه و بازرگانی سازمان ملل متحد'(UNCTAD) به انتشار رسیده است، ‌ پاکستان در حوزه ضریب نفوذ تلفن‌همراه یکی از پنج بازار اقتصادی پویا در آسیا می‌باشد.

کد خبر: ۲۳۵٬۷۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha