۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
تأکید امیرعبداللهیان بر مشارکت شرکت‌های ژاپنی در بخش دارو و تجهیزات پزشکی ایران

تأکید امیرعبداللهیان بر مشارکت شرکت‌های ژاپنی در بخش دارو و تجهیزات پزشکی ایران

وزیر امور خارجه در دیدار با وزیر کار و رفاه اجتماعی ژاپن بر ضرورت ارتقای همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف، خصوصا سازوکار مشارکت شرکت‌های ژاپنی در بخش دارو و تجهیزات پزشکی تأکید کرد.

به گزارش بازار، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که به دعوت همتای ژاپنی خود در حال دیدار از این کشور است، امروز (دوشنبه) ۱۶ مرداد ماه در گفت‌وگو با «کاتسونوبو کاتو» وزیر بهداشت، کار و رفاه اجتماعی ژاپن در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه در این دیدار روابط سیاسی دو کشور و احترام متقابل فرهنگی فیمابین را مهم ارزیابی و اهدای واکسن از سوی دولت ژاپن در دوره شیوع کرونا را اقدامی ارزشمند دانست.

وزیر امور خارجه با غیر قانونی خواندن تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده، ضرورت ارتقای همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف، خصوصا سازوکار مشارکت شرکت‌های ژاپنی در بخش دارو و تجهیزات پزشکی را مورد تأکید قرار داد.

امیرعبداللهیان در این دیدار همچنین پیشرفت‌های ایران در حوزه فناوری‌های نوین خصوصا در حوزه پزشکی را تشریح کرد.

کاتسونوبو کاتو، وزیر بهداشت، کار و رفاه اجتماعی ژاپن نیز در این دیدار با اشاره به حضور وزیر امور خارجه ایران در سالروز ٧٨ امین سالگرد بمباران هیروشیما و ناکازاکی، بر ضدیت مردم ژاپن با سلاح‌های کشتار جمعی تأکید کرد.

وی اهمیت همکاری بین کشورها خصوصا در حوزه‌های پزشکی را مورد تأکید قرار داد و از پیشرفت‌های ایران در زمینه فناوری‌های نوین پزشکی ابراز خرسندی کرد.

کاتسونوبو کاتو ابراز امیدواری کرد با توجه به روابط دیرینه و تاریخی دو کشور، همکاری‌های فیمابین از ارتقای شایسته برخوردار شود.

موضوعات مرتبط با نیروی کار ایرانی و همکاری‌ها در حوزه‌های کنسولی از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگو در این دیدار بود.

کد خبر: ۲۳۵٬۷۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha