۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
ادامه روند افزایشی قیمت نفت در بازارهای جهانی| تولید نفت اوپک پلاس کاهش خواهد یافت
تحلیل بازار نفت؛

ادامه روند افزایشی قیمت نفت در بازارهای جهانی| تولید نفت اوپک پلاس کاهش خواهد یافت

با ادامه روند کاهش تولید نفت اوپک پلاس، قیمت جهانی نفت نزدیک به بالاترین نقطه چهار ماهه خود در روز دوشنبه رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، با ادامه روند کاهش تولید نفت اوپک پلاس، قیمت جهانی نفت نزدیک به بالاترین نقطه چهار ماهه خود در روز دوشنبه رسید.

با تصمیم عربستان سعودی برای افزایش دامنه کاهش تولید نفت خام خود به یک میلیون بشکه در روز و همچنین اعلام رسمی مسکو مبنی بر کاهش ۳۰۰ هزار بشکه ای نفت صادراتی روسیه از ماه سپتامبر، روند قیمت جهانی نفت همچنان افزایشی بوده و هر بشکه نفت خام دریای برنت با ۰.۱ درصد افزایش طی روز دوشنبه به ۸۶.۱۴ دلار رسید.

همچنین نفت وست تگزاس آمریکا نیز با ۹ سنت افزایش قیمت به ۸۲.۷۳ دلار در هر بشکه رسید. با این حساب، قراردادهای آتی هر دو آیتم مذکور برای ششمین هفته متوالی، سود قابل توجهی را قسمت سرمایه گذاران کرده اند.

«ساورو سرکار» کارشناس ارشد تحلیل بازر نفت در بانک DBS معتقد است روند بازار نفت در نیمه دوم سال جاری میلادی همچنان حفظ شده و به نسبت نیمه نخست سال ۲۰۲۳، شاهد بهبود وضعیت بازار خواهیم بود.

با اینحال، وی تاکید کرد که به اعتقاد کارشناسان، قیمت نفت با توجه به کشش کم بازار کشورهای صنعتی، به احتمال زیاد در کانال ۸۵ دلار تثبیت خواهد شد. با اینحال، افزایش بیشتر قیمت از این محدوده نیازمند تکان جدی اقتصاد چین و فعالیت کارخانه های صنعتی بزرگ این کشور است که در حال حاضر، در وضعیت رکود نسبی فرو رفته اند.

کد خبر: ۲۳۵٬۷۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha