۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه‌های راهداری در جاده‌های منتهی به ۸ مرز تردد زائران اربعین
معاون راهداری سازمان راهداری خبر داد

پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه‌های راهداری در جاده‌های منتهی به ۸ مرز تردد زائران اربعین

معاون راهداری سازمان راهداری گفت: پروژه‌های راهداری در شش استان منتهی به هشت مرز محل تردد زائران اربعین حسینی با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی در حال اجرا و تا ۲۰ روز آینده به اتمام می‌رسد.

به گزارش بازار، رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ضمن بازدید میدانی از پروژهای راهداری استان‌های دارای پایانه‌های مرزی مرتبط با اربعین حسینی، بیان کرد: از ابتدای سال جاری نشست‌هایی با مسئولان استانی، استانداری‌ها، مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های دارای پایانه مرزی مرتبط با اربعین حسینی، ستاد اربعین حسینی و کمیته زیرساخت اربعین برگزار شد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، افزود: با برنامه ریزی های انجام شده حدود ۵۰۰ پروژه راهداری در مسیرهای شش استان هم مرز با کشورهای همسایه تعریف شد که از ابتدای اردیبشهت‌ماه سال‌جاری این پروژه‌ها آغاز به کار کردند.

اکبری با بیان این‌ که حدود ۳۸۰۰ کیلومتر از جاده‌های منتهی به مرزها در شش استان منتهی به هشت مرز با کشورهای همسایه در ایام سفر زائران اربعین‌حسینی در اوج ظرفیت تردد قرار می‌گیرند، گفت: حدود ۵۰۰ پروژه راهداری در طول ۳۸۰۰ کیلومتر جاده منتهی به مرزهای تمرچین در استان آذربایجان‌غربی، شهید سلیمانی(مهران) در استان ایلام، شلمچه و چذابه در استان خوزستان، خسروی در استان کرمانشاه، باشماق در استان کردستان و میرجاوه و ریمدان در استان سیستان و بلوچستان با توجه به تعداد قابل توجهی زائر پاکستانی که از این دو مرز برای شرکت در مراسم اربعین حسینی عبور می‌کنند، تعریف شده است.

وی از اختصاص اعتباری بالغ بر ۲۳۰۰ میلیون تومان به پروژه‌های راهداری خبرداد و گفت: پروژه‌های روکش آسفالت، اصلاح نقاط پرحادثه، خط کشی، جداسازی خطوط رفت و برگشت، ایمن سازی در قالب حفاظ بتنی و فلزی، روشنایی طولی و نقطه‌ای، نصب تابلو و علائم ایمنی و همچنین کارهای آرام‌سازی و ایمن‌سازی در این ۳۸۰۰ کیلومتر در حال اجراست.

معاون راهداری سازمان گفت: در حال حاضر حدود ۲۰ اکیپ در مسیر همدان تا ایلام و همچنین ۱۷ اکیپ دیگر در استان کرمانشاه مشغول به فعالیت خط‌کشی، نصب علائم ایمنی، نصب روشنایی، لکه گیری روکش آسفالت هستند که تاکنون پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی دارند، که تا ۲۰ روز آینده به اتمام می‌رسد.

اکبری افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون در شش استان یادشده، حدود ۱۲۰۰ کیلومتر لکه‌گیری و روکش آسفالت، ۱۰۰۰۰ کیلومتر خط‌کشی، اصلاح ۴۶ نقطه پرحادثه، همچنین ۶۸کیلومتر حفاظ‌بتنی، ۳۲ کیلومتر روشنایی طولی، ۳۴ نقطه روشنایی و نصب بیش از ۳۸ هزار انواع علائم ایمنی انجام شده‌ است.

کد خبر: ۲۳۵٬۷۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha