۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
اختصاص ۳۰درصد یارانه تولید نهال خراسان جنوبی به کشت گیاهان دارویی
معاون مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی مطرح کرد:

اختصاص ۳۰درصد یارانه تولید نهال خراسان جنوبی به کشت گیاهان دارویی

بیرجند- معاون مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از اختصاص ۳۰درصد یارانه تولید نهال استان به توسعه کشت گیاهان دارویی خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد دره کی پیش از ظهر چهارشنبه در نشستی با اصحاب رسانه که در محل سالن جلسات این سازمان برگزار شد، بیان کرد: خراسان جنوبی جزو استان های برتر در زمینه تولید گیاهان دارویی است.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته پنج میلیون نشاء گونه های گیاهی در استان تولید شده است، افزود: همچنین خراسان جنوبی جزو استان های پیش رو در تولید محصولاتی مانند زرشک، عناب و زعفران است.

دره کی با اشاره به حمایت های انجام شده برای تولیدکنندگان گیاهان دارویی بیان کرد: ۳۰ درصد یارانه نهال به توسعه گیاهان دارویی اختصاص یافته است.

معاون مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: همچنین ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش گیاهان دارویی و زعفران پرداخت شده است.

وی بیان داشت: در سال ۹۷ قریب به چهار هزار و ۶۵۲ هکتار از اراضی استان و در سال گذشته پنج هزار و ۴۵ هکتار از اراضی زیر سطح کشت گیاهان دارویی بوده است.

دره کی بیان کرد: میزان تولید گیاهان دارویی در سال ۹۷ بیش از دو هزار تن و در سال گذشته بیش از سه هزار تن بوده است.

آفت ملخ صحرایی در چهار شهرستان
امینی نسب، معاون مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هم در این جلسه با اشاره به هجوم ملخ های صحرایی در چهار نقطه خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر در چهار شهرستان سربیشه، زیرکوه، درمیان و نهبندان با این آفت مبارزه می کینم.

وی با بیان اینکه در زمینه سم و تجیهزات کمبودی نداریم و تمام شهرستان ها تحت پوشش هستند، افزود: تنها در زمینه خودرو با کمبود مواجه بودیم که با همکاری نیروهای نظامی رفع شد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم با اشاره به اجرای پروژه های دامی در استان بیان کرد: هاب شتر از جمله پروژه های مهمی بوده که با شرایط آب و هوایی استان سازگاری خوبی دارد.

محمود اشرفی گل با بیان اینکه ۳۴۵ نفر شتر وارد و توزیع شده است، اظهار کرد: همچنین ۱۰۰ نفر شتر شیری از سیستان و بلوچستان به زودی وارد می شود.

وی با بیان اینکه دو هزار ۴۰۰ هکتار برای کشت علوفه با اولویت خارشتر آماده سازی شده است، گفت: بیش از شش هکتار در حیدرآباد برای قرنطینه دام و دو و نیم هکتار برای ایستگاه اصلاح و نژاد پیش بینی شده است.

اشرفی گل با بیان اینکه برای توزیع و تکمیل زنجیره شیر شتر، تفاهم نامه ای بین ستاد اجرایی فرامین امام با یک کارخانه دار منعقد شده است، افزود: بر این اساس هر کیلو شیر شتر به مبلغ ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان درب کارخانه خریداری و فرآوری می شود.

مدیر صنایع تبدیلی و فرآوری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم در این جلسه بیان کرد: در حال حاضر ۱۱ باب کارخانه  لبنیاتی داریم اما شیر خشک شتر تولید نمی شود.

محمد بیکس بیان کرد: مجوز تولید شیر خشک شتر در خراسان جنوبی انجام شده اما هنوز راه اندازی نشده است.

کد خبر: ۲۳٬۵۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha