۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
جابجایی ۱۸۳ میلیون تن کالا در جاده ها از ابتدای سال ۱۴۰۲
مدیر کل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری مطرح کرد

جابجایی ۱۸۳ میلیون تن کالا در جاده ها از ابتدای سال ۱۴۰۲

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از افزایش ۱۲ درصدی جابجایی کالاها از جاده‌های کشور در ۴ ماه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش بازار، مهرداد حمداللهی گفت: در چهار ماه ابتدایی امسال بالغ بر ۱۸۳ میلیون تن کالا از طریق جاده ‌های کشور جابجا شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، افزود: میزان حمل کالای اساسی از بنادر مهم کشور در چهار ماهه اول سال بالغ بر ۶/۵ میلیون تن بوده است.

حمداللهی افزود: در ارتباط با محموله‌های ساختمانی و معدنی، با توجه به ظرفیت‌های قانونی پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و الزام صاحبان معادن به حمل کالا از مبداء معادن با سند حمل (بارنامه) و پیگیری‌های به عمل آمده و ظرفیت‌های ایجاد شده برای صدور بارنامه این محموله ها، افزایش زیادی در جابه‌جایی این بخش صورت گرفته، به طوری که میزان ۶۰/۳ میلیون تن محمولات ساختمانی و معدنی در چهار ماهه اول سال ۱۴۰۲ جابه جا شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۶/۳درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ شرایط جدید تاسیس و بهره برداری از شرکت‌های حمل و نقل کالا در خرداد امسال، ۳۴۵ دستگاه ناوگان ملکی با میانگین عمر ۹ سال به نام شرکت‌های حمل و نقل کالا به بخش، اضافه شده است.

وی افزود: در حال حاضر تعداد ۴۱۱ هزار دستگاه ناوگان باری دارای مجوز با میانگین عمر ۱۹ و نیم سال مشغول خدمت رسانی در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا هستند.

کد خبر: ۲۳۵٬۶۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha