۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸
فروکش التهابات جزئی قیمت میلگرد

فروکش التهابات جزئی قیمت میلگرد

براساس گزارش‌ها پس از بروز التهابات افزایشی که در اکثر حوزه‌های بازار آهن و فولاد داخلی در هفته گذشته اتفاق افتاد، هفته سوم مرداد ماه قیمت روز آهن آلات در اغلب مبادی فروش ثابت اعلام شد.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، براساس گزارش‌ها پس از بروز التهابات افزایشی که در اکثر حوزه‌های بازار آهن و فولاد داخلی در هفته گذشته اتفاق افتاد، هفته سوم مرداد ماه قیمت روز آهن آلات در اغلب مبادی فروش ثابت اعلام شد اگرچه کماکان میل به افزایش قیمت آهن کیلویی در برخی از حوزه‌ها مشهود بود.

بازار ارز نیز در نخستین روز هفته با روند کاهشی همراه بود و قیمت دلار مجددا از سقف روانی ۵۰ هزار تومانی عقب نشینی کرد و درپایان روز هر دلار در بازار آزاد حدود ۴۹ هزار و ۵۵۰ تومان مبادله شد.

بررسی اوضاع بازار آهن و فولاد
روز گذشته قیمت میلگرد آجدار در عمده شرکت‌ها با ثبات قیمت همراه بود اما برخی از مبادی فروش نیز بن ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان افزایش قیمت داشتند. قیمت میلگرد روز گذشته در محدود ۲۲۷۰۰ تا ۲۴۵۰۰ تومان اعلام شد و نرخ متوسط آن نیز ۲۳۶۹۰ تومان برآورد شد که بیانگر افزایش ۲۸۰ تومانی قیمت میلگرد در یک هفته اخیر است.

قیمت روز تیرآهن نیز در عمده کارخانه‌ها با ثبات قیمت همراه بود اما قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

قیمت روز ورق آهن در چند کارخانه فولاد مبارکه و گیلان در برخی ضخامت‌ها با افزایش ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی همراه بودند اما قیمت ورق سیاه اکسین بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان کاهش داشت و برخی نیز تغییر قیمتی نداشتند. قیمت ورق استیل، قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق روغنی و انواع ورق سرد نیز تقریبا در کلیه شرکت‌ها ثابت اعلام شدند.

قیمت روز نبشی، قیمت نادوانی و قیمت سپری هم عمدتا ثابت اعلام شدند اما در چند کارخانه هم افزایش ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومانی مشاهده شد. قیمت لوله داربست، قیمت لوله صنعتی، لوله مانیسمان و سایر لوله‌ها نیز در کلیه شرکت‌ها ثبات داشتند.

قیمت پروفیل ساختمانی، قیمت پروفیل سبک و سایر پروفیل‌ها در بیشتر شرکت‌ها ثابت اعلام شدند اما در این میان قیمت پروفیل پایا اصفهان و نیکان در برخی ضخامت‌ها افزایش ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی داشتند.

با توجه به افزایش ۴۰۰ تومانی کف قیمت میلگرد در بورس کالای هفته جاری، در بازار آزاد نیز با حمایت بازارساز میل به افزایش ۴۰۰ تومانی میلگرد مشاهده می‌شود اما آنچه به نظر می‌رسد تقاضای قابل توجهی در بازار نیست به طوری که حتی عرضه میلگرد خراسان در بورس به رقابت هم کشیده نشد.

اگرچه تقاضا به طور کلی ضعیف گزارش می‌شود اما واقع امر این است که خرید میلگرد ۲۳ هزار تومانی برای متقاضی سرمایه‌ای هنوز صرفه اقتصادی دارد اما با محدودیت سفته بازی و اوضاع ضعیف فروش، تقاضای سرمایه‌ای هم یا نقد نیست که خرید کند یا در حال حاضر ضرورتی برای خرید نمی‌بیند به خصوص اینکه عقب‌نشینی مجددا قیمت دلار، عقب‌نشینی خریدار را تشدید کرد.

همانطور که در گزارش روز گذشته نیز اشاره شد افزایش قیمت آهن طی چند روز گذشته از اقدامات حمایتی بورس کالا؛ گشایش خرید LC و رشد شاخص نرخ معمالاتی شمش بلوم در بورس نشأت گرفت اما با این حال توصیه می‌شود در اوضاع فعلی در حد نیاز مصرفی محصول مدنظر خود را تهیه کنید و در چنین بازار ناپایداری سرمایه خود را در بارهای زمان‌دار محبوس نکنید.

بنابراین بهتر است پیش از هر اقدامی با کارشناسان مجرب و متخصص آهن پرایس مشورت نموده و سپس اقدامات لازم را جهت خرید آهن آلات مورد نیاز حود انجام دهید. شایان ذکر است آهن پرایس علاوه‌بر تضمین کیفیت و قیمت محصول، خرید اعتباری آهن را نیز به مشتریان خود عرضه می‌کند.

کد خبر: ۲۳۵٬۶۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha