۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۹
بسته شدن بیش از ۴ هزار بنگاه مشاور املاک متخلف
عضو کمیسیون عمران مجلس خبر داد

بسته شدن بیش از ۴ هزار بنگاه مشاور املاک متخلف

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با سوداگران و محتکران بازار مسکن برخورد می‌کنیم در این دولت بیش از چهار هزار بنگاه مشاور املاک متخلف را بستیم.

به گزارش بازا، اقبال شاکری عصر یکشنبه در آیین اختتامیه بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان اظهار داشت: ‌با متخلفان در بازار مسکن برخورد می کنیم با حضور در پردیس و رسیدگی به وضعیت مسکن، قیمت پایین آمد.

وی افزود: در این دولت با طرح های مختلف از جمله قانون مالیات بر خانه های خالی و مالیات بر عابدی سرمایه، محتکران و مافیای بازار مسکن را بیرون می اندازیم.

شاکری با بیان اینکه از تولید کنندگان و تعاونی ها حمایت می کنیم، گفت: با محتکران زمین و مسکن برخورد می کنیم و در مقابل سیاست های تشویقی را برای تولید کنندگان ارائه خواهیم کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: آماده دریافت پیشنهاد تعاونگران از سوی اتاق تعاون هستیم و از ظرفیت تعاونی ها در عرصه های مختلف بخصوص در طرح نهضت ملی مسکن و بافت فرسوده استفاده خواهیم کرد.

وی بیان داشت: بافت فرسوده ای با وسعت بسیار زیاد داریم که در برنامه هفتم پیشنهاد شده که تا ۱۰ تا ۱۵ درصد از این بافت کم شود؛ در همین راستا طرح احیای بافت فرسوده را داریم و از سرمایه گذاران و سازندگان در این طرح ها حمایت خواهیم کرد.

شاکری تاکید کرد: ساخت و سازها در بافت های فرسوده و طرح نهضت ملی مسکن منجر می شود تا از تجهیزات نوآورانه انبوه سازان نیز استفاده کنیم ضمن اینکه ساختمان را از لحاظ کیفیت، استاندارد و مصرف انرژی رتبه بندی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در برنامه هفتم بر موضوع صنعتی‌سازی بسیار تاکید شده است گفت: همچنین در حوزه واگذاری زمین و انواع روش‌های قراردادی با وزارت راه و شهرسازی اقدامات خوبی صورت گرفته و به وزارتخانه اجازه دادیم از انواع روش‌های قراردادی نظیر روش مشارکت در ساخت استفاده کند لذا طی پنج سال آینده و در برنامه هفتم ساخت مسکن تسهیل شده است.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس باید در قلب نظاماتی که بین سازنده و کارفرما، تولیدکنندگان و تامین کنندگان وجود دارد، قرار گیرد و از فعالان صنعت در قالب قراردادها حمایت کند.

کد خبر: ۲۳۵٬۵۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha