۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹
افزایش محدوده بافت‌های فرسوده با ساخت خانه‌های بی کیفیت
رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

افزایش محدوده بافت‌های فرسوده با ساخت خانه‌های بی کیفیت

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: تعدادی از ساختمان‌های جدید به دلیل ساخت با مصالح بی‌کیفیت در مدت زمان کوتاهی به بافت‌های فرسوده کشور اضافه می‌شوند.

به گزارش بازار، محمدرضا رضائی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس به همراه تعدادی از اعضای کمیسیون عمران مجلس ظهر امروز (۱۵ مرداد ماه) با حضور در محل بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان از بخش‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کرده و در جریان آخرین دستاوردها و پیشرفت‌های صنعت ساختمان و تولیدات مصالح ساختمانی با تکنولوژی نوین قرار گرفتند.

محمد رضا رضایی کوچی در نشست مشترک با اعضای اتاق تعاون ایران و تولیدکنندگان صنعت ساختمان ضمن تشکر و قدرانی از تلاش‌های اتاق تعاون ایران به جهت برگزاری ۱۸ دوره نمایشگاه صنعت ساختمان، گفت: موضوع ساخت مسکن امروز یک مسئله اساسی در کشور است؛ مجلس در همین راستا بسته‌ای را برای بهبود وضعیت بازار مسکن با تصویب قوانین سه گانه مالیات بر خانه‌های خالی، قانون جهش تولید مسکن و ساماندهی املاک مسکنی در اختیار دولت قرار داد.

وی با اشاره به ضرورت ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی برای جبران عقب ماندگی ۵ میلیون واحد مسکونی در کشور عنوان کرد: سطح بسیاری از شهرهای بزرگ کشور را بافت‌های فرسوده تشکیل داده است؛ در قوانین بالادستی مانند برنامه ششم توسعه نیز تاکید کردیم سالانه ۱۰ درصد از بافت‌های فرسوده کشور احیا شوند که متاسفانه این امر محقق نشد بلکه تعدادی از ساختمان‌های جدید نیز به دلیل کیفیت ساخت پایین و مصالح ساختمانی نامرغوب بعد از مدت کوتاهی به بافت فرسوده تبدیل شده و ساختمان‌هایی که به نوعی سرمایه کشور محسوب می‌شوند، به مرور زمان ازبین رفته و سرمایه کشور هدر می‌رود.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به اهمیت ساخت واحدهای مسکونی با کیفیت و مقاوم خاطرنشان کرد: هم اکنون مسکن به کالایی لوکس و گران قیمت تبدیل شده و حدود ۷۰ درصد هزینه‌های یک خانواده صرف تامین مسکن می‌شود، از این رو حتما باید ساختمانی با کیفیت بسازیم تا هزینه‌های مردم از بین نروند به نوعی باید بگوییم که با ساخت مسکن با کیفیت از منابع و سرمایه‌های کشورمان حمایت می‌کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های کشور در ساخت مصالح ساختمانی با کیفیت برای پاسخ به نیازهای داخلی و صادرات به کشورهای همسایه اظهار کرد: باید ظرفیتی فراهم کنیم که تولیدکنندگان در معرض دید قرار گرفته و از ظرفیت‌ آنها برای ساخت مسکن در کشور استفاده کنیم. متاسفانه دستگاه دیپلماسی سیاسی این ظرفیت را برای تولیدکنندگان ما فراهم نکرده و آنطور که باید از این ظرفیت‌ها در حوزه صادرات استفاده نکرده‌ایم؛ حال در کمیسیون عمران تلاش می‌کنیم با بررسی مشکلات تولیدکنندگان، موانع پیش رو صادرات صنایع و مصالح ساختمانی را برداریم و در این حوزه شاهد شکوفایی باشیم.

گفتنی است؛ در این بازدید احمد دنیا مالی نایب رئیس، عبدالجلال ایری سخنگو و رحمت اله فیروزی پوربادی، اقبال شاکری، علی آذری، کمال حسین پور، غلام‌رضا شریعتی اندراتی اعضای کمیسیون عمران مجلس نیز حضور داشته و رئیس کمیسیون عمران مجلس را همراهی کردند.

کد خبر: ۲۳۵٬۵۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha