۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱
رفع ابهامات لایحه دو فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی
در نشست امروز کمیسیون اجتماعی مجلس انجام شد؛

رفع ابهامات لایحه دو فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی

نشست کمیسیون اجتماعی مجلس به منظور رفع ابهامات لایحه دو فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی برگزار شد.

به گزارش بازار، نشست کمیسیون اجتماعی مجلس عصر امروز (یکشنبه ۱۵ مردادماه) به منظور رفع ابهامات لایحه دو فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی با حضور وزیر صمت و سید علی ادیانی معاون امور تقنینی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری برگزار شد.

در ابتدای این نشست ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: این نشست به منظور رفع ابهامات لایحه دوفوریتی تشکیل وزارت بازرگانی برگزار شده است، این لایحه پیش از این در کمیسیون به تصویب رسید و در صحن کلیات آن رأی آورد و در نهایت به دلیل وجود دو مورد ابهام به کمیسیون ارجاع داده شد.

نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما در کمیسیون اجتماعی کمیته ای برای رفع ایرادات این لایحه تشکیل دادیم تا ابهامات را بررسی و رفع کند و در نهایت موارد اختلافی حل شد و در این نشست گزارش کمیته در جهت رفع ابهامات وارد دانسته شده از سوی صحن مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه در قالب گزارش جهت بررسی به صحن ارسال خواهد شد.

وی تصریح کرد: آنچه مسلم است هدف از تشکیل وزارت بازرگانی این بود که ادغام آن در وزارت صمت تاثیری در اقتصاد و معیشت مردم نداشت، ضمن اینکه ما تلاش می کنیم در این تفکیک به ضرورت تقویت حوزه تولید نیز توجه ویژه ای داشته باشیم، همچنین هدف دیگر از تشکیل این وزارتخانه این بود که در دنیا بتوانیم یک رایزن بازرگانی داشته باشیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان یادآور شد که رئیس جمهور نیز از وی خواسته است تا به دلیل ضرورت های موجود، روند بررسی این لایحه در مجلس تسریع شود.

مهدی عیسی زاده نایب رئیس کمیسیون اجتماعی نیز در بیان هدف از تشکیل وزارتخانه بازرگانی گفت: ما می خواهیم میدان عمل را برای دولت باز کنیم، ضمن اینکه به گونه ای برنامه ریزی شود که در سفره مردم نیز گشایشی ایجاد شود.

عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست گفت: آنچه مسلم است ۴ مولفه اعم از تولید، واردات، مصرف و صادرات باعث می شود که در حوزه اقتصاد، تعادل و توازن ایجاد شود.

وی تصریح کرد: در بین این ۴ مولفه، تولید از اهمیت بسزایی برخوردار است و در دولت نیز به عنوان مهمترین چالش کنونی اقتصاد کشور در حال بررسی است، بنابراین لازم است برای تشکیل وزارتخانه بازرگانی به گونه ای برنامه ریزی شود که به تقویت و رشد تولید در کشور منتهی شود.

در ادامه این نشست اعضای کمیسیون اجتماعی به رفع ابهامات این لایحه پرداختند.

کد خبر: ۲۳۵٬۵۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha