۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۰
۲۰۰ طرح آبرسانی روستایی در زنجان اجرا می شود
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان:

۲۰۰ طرح آبرسانی روستایی در زنجان اجرا می شود

زنجان- جزءقاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان گفت: امسال ۲۰۰ طرح آبرسانی روستایی در استان با تخصیص اعتبارات و منابع مالی لازم اجرا می‌شود.

علیرضا جزءقاسمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه توسعه خدمات و زیرساخت‌های آبرسانی در مناطق روستایی استان با جدیت در دستور کار است، گفت: امسال ۲۰۰ طرح آبرسانی روستایی در استان با تخصیص اعتبارات و منابع مالی لازم اجرا می‌شود.

وی ابراز کرد: با اجرای این تعداد طرح روستاهای زیادی تحت پوشش قرار می گیرند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه سازگاری با کم آبی و استفاده از پساب‌ها را دو راه حل کاربردی است،گفت: در رابطه باتکمیل سد تکمیلی سد مراش و سد بلوبین برنامه‌هایی در دست اجراست که به زودی با بهره برداری از آن مردم منتفع شوند.

جزءقاسمی، به مصرف بی‌رویه آب در روستاهای زنجان اشاره کرد و بیان داشت: ۳۰ درصد جمعیت استان زنجان در روستا و ۷۰ درصد در شهرها هستند.

وی ابراز کرد: هدر رفت آب در دو بخش شهری و روستایی است و هدر رفت آب به دو صورت ظاهری و واقعی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان، با بیان اینکه هدر رفت آب در مناطق شهری زنجان ۲۳.۵ درصد و میانگین کشوری ۲۴ درصد است، افزود: این میزان نسبت به میانگین کشوری پایین است و در مناطق روستایی استان هدر رفت آب ۴۵ درصد است و در مجموع هدر رفت آب شرب شهری و روستایی در استان ۳۹ درصد است.

کد خبر: ۲۳۵٬۵۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha