۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
گسترش روابط تجاری و توسعه همکاری‌های بانکی ایران و سریلانکا
رئیس کل بانک مرکزی مطرح کرد

گسترش روابط تجاری و توسعه همکاری‌های بانکی ایران و سریلانکا

رئیس کل بانک مرکزی در دیدار با وزیر امور خارجه سریلانکا با تاکید بر علاقه دو کشور بر گسترش روابط تجاری، توسعه روابط پولی و بانکی را لازمه تقویت و توسعه روابط اقتصادی دو کشور دانست.

به گزارش بازار، محمدرضا فرزین در این نشست با اشاره به اهمیت اتحادیه پایاپای آسیایی در توسعه روابط تجاری دو کشور گفت: اتحادیه پایاپای آسیایی بستر بسیار مناسبی برای توسعه روابط تجاری و پولی دو کشور است و از این بستر می‌توان برای تسویه مطالبات نیز بهره برد.

رئیس‌کل بانک مرکزی با ارائه پیشنهاد تشکیل کارگروه تخصصی و فنی بانکی و پولی میان بانک‌های مرکزی دو کشور افزود: تشکیل این کارگروه در تسریع و تسهیل موضوعات بانکی نقش مهمی می‌تواند داشته باشد و از ظرفیت ان برای توسعه روابط و همکاری‌های پولی و بانکی و مبادلات اقتصادی نیز می‌توان استفاده کرد.

فرزین توافقات صورت گرفته بین سریلانکا و سایر نهادهای اقتصادی در ایران را مورد قبول بانک مرکزی دانست و افزود: اگر هدف توسعه تجارت در دستورکار قرار دارد باید بانک مرکزی دو کشوری بسترهای پولی و مبادلات پولی را راهبری کنند.

رئیس‌کل بانک مرکزی اضافه کرد: ایران علی رغم تحریم‌های یک جانبه توانسته است روابط تجاری پایداری با شرکای تجاری خود برقرار کند بدون اینکه مشکلاتی برای شرکای تجاری از منظر تحریم‌ها ایجاد شود.

فرزین افزود: ایران در حال حاضر امادگی کامل برای همکاری با سریلانکا در جهت گسترش روابط پولی و تجاری در قالب اتحادیه پایاپای آسیایی را دارد.

در این دیدار علی صدری وزیر امور خارجه سریلانکا نیز با اشاره به روابط طولانی و مستمر دو کشور آمادگی خود برای افزایش سطح تجارت دو کشور ا اعلام کرد و گفت: تشکیل کمیته دوجانبه بانکی میان ایران و سریلانکا برای پیگیری موضوعات دوجانبه و تسهیل امور تجاری قطعا به توسعه همکاری‌های دوکشور ختم می‌شود.

وزیر امور خارجه سریلانکا ادامه داد: بانک مرکزی سریلانکا در بستر اتحادیه پایاپای آسیایی، اقدامات را پیگیری می‌کند.

وی همچنین از حمایت‌های ایران از سریلانکا در صندوق بین المللی پول قدردانی کرد.

کد خبر: ۲۳۵٬۴۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha