۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
ارائه نظرات کارشناسی در پیوست تفریغ بودجه ۱۴۰۱

ارائه نظرات کارشناسی در پیوست تفریغ بودجه ۱۴۰۱

پس از ۵۳ جلسه هیات عمومی در رسیدگی تفریغ بودجه ۱۴۰۱، جلسه این هیات با محور ارائه نظرات کارشناسی دیوان محاسبات در پیوست تفریغ بودجه ۱۴۰۱ برگزار شد.

به گزارش بازاربه نقل از دیوان محاسبات کشور، در اجرای بخشی از اصل ۵۵ قانون اساسی مبنی بر ارائه نظرات دیوان محاسبات در پیوست تفریغ بودجه سالانه به مجلس شورای اسلامی، برای نخستین بار نظرات این نهاد نظارتی در پیوست تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، توسط اعضای هیات عمومی به ریاست دکتر دستغیب طی جلساتی مورد بررسی و تدقیق کامل قرار می‌گیرد.

دستغیب در این جلسه، با اشاره به اینکه اصول شفافیت، انضباط مالی و مسئولیت پاسخگویی باید در صدر نظرات دیوان محاسبات باشد، افزود: پیشنهادهای دیوان محاسبات کشور علاوه بر جامه عمل پوشاندن به تکلیف قانونی این نهاد، باید کاربردی و مبتنی بر یافته‌های تفریغ و گزارش‌های مالی باشد تا اثربخشی بیشتری را در حوزه اقتصاد و مدیریت شاهد باشیم.

گفتنی است بر اساس اصل ۵۵ قانون اساسی، دیوان محاسبات حساب‌ها و اسناد و مدارک مربوطه را برابر قانون جمع‌آوری و گزارش تفریغ بودجه هر سال را به انضمام نظرات خود به مجلس شورای اسلامی تسلیم می‌نماید.

امسال برای نخستین بار دیوان محاسبات کشور طی جلساتی با حضور اعضای هیات عمومی، بحث و تبادل نظر در خصوص ارائه نظرات کارشناسی دیوان محاسبات در پیوست تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ را در دستور کار خود گذاشته است.

پیشنهادهای دیوان محاسبات که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی کشور و کمک به اصلاح احکام فاقد عملکرد و تکراری در قوانین بودجه سنواتی است، به مجلس شورای اسلامی نیز ارسال می‌شود.

کد خبر: ۲۳۵٬۴۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha