۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
لیموترش را فقط از باغداران خریداریم
سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی:

لیموترش را فقط از باغداران خریداریم

سازمان تعاون روستایی اعلام کرد: به هیچ وجه از واسطه‌ها و دلالان لیموترش خریداری نخواهد کرد و فقط محصول باغداران دریافت و بهای آن پرداخت خواهد شد.

به گزارش بازار، غلامرضا هادربادی سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی با اعلام اینکه به هیچ وجه از واسطه‌ها و دلالان لیموترش خریداری نخواهد کرد و فقط محصول باغداران دریافت و بهای آن پرداخت خواهد شد گفت: این شیوه خرید برای حمایت از باغداران در استان‌های لیموکار کشور اجرا می‌شود.

هادربادی افزود: این طرح با نظارت و مسئولیت کارگروه خرید توافقی استان با مباشرت تشکل‌های ذی ربط استانی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه: با ورود شبکه تعاون روستایی برای خرید لیموترش در استان‌های جنوبی، بهای این محصول به نفع باغداران متعادل شده است گفت: محصول لیمو ترش باید فقط از باغداران منطقه با ارائه گواهی تولید صادره از سوی جهاد کشاورزی خریداری شود و خرید از عوامل واسطه و دلال به هیچ وجه مجاز نبوده و تخلف محسوب می‌شود.

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در ادامه تصریح کرد: براساس سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و تأکید وزیر، خرید لیمو ترش در استان هرمزگان و جنوب کرمان آغاز شده و تا متعادل شدن بازار این محصول ادامه خواهد یافت.

هم اکنون برای ۳۰ شهر نیز امکان دست فروشی عمده لیمو، پیاز و گوجه فرنگی آزاد اعلام شده است.

رئیس اتحادیه بارفروشان هم در فراخوانی اعلام کرد: در میدان مرکزی میوه و تره بار، این سه محصول به هر اندازه که نیاز باشد، در اختیار کسانی که توان حمل و عرضه را داشته باشند، بدون هیچ تشریفاتی قرار می‌گیرد.

غلامرضا هادربادی سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، با بیان اینکه مراکز خرید لیمو تجهیز و تحویل لیمو از باغداران آغاز شده است، گفت: این مراکز آماده خرید توافقی لیمو ترش مرغوب با قیمت ۱۰ هزار تومان از باغداران هستند.

گفتی است: هر ساله روی زمین ماندن و انباشت برخی محصولات کشاورزی مشکلاتی را برای کشاورزان به همراه دارد، در روزهای اخیر نیز کشاورزان در برخی استان ها، با مشکل در فروش مازاد تولید لیمو، پیاز و گوجه فرنگی بدون مشتری مواجه شده اند. کارشناسان حوزه کشاورزی دلیلش را بی‌برنامگی و عدم اجرای صحیح الگوی کشت می‌دانند.

کد خبر: ۲۳۵٬۴۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha