۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹
حذف دلالی و نظارت بر بازار؛ مهم‌ترین دستاورد عرضه سیمان در بورس کالا بود
دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان:

حذف دلالی و نظارت بر بازار؛ مهم‌ترین دستاورد عرضه سیمان در بورس کالا بود

عرضه سیمان در بورس کالا به عنوان یکی از دستاوردهای مهم دولت به حساب می‌آید، زیرا به واسطه این امر افزون بر رفع مواردی همچون نظام دلالی و رانت، سطح شفافیت معاملات نیز ارتقا یافت.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، علی اکبر الوندیان دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان در رابطه با تاثیر بورس کالا بر شفافیت قیمت محصولات سیمانی، اظهار کرد: عرضه سیمان در بورس کالا به عنوان یکی از دستاوردهای مهم دولت به حساب می‌آید، زیرا به واسطه این امر افزون بر رفع مواردی همچون نظام دلالی و رانت، سطح شفافیت معاملات نیز ارتقا یافت.

او در خصوص کیفیت نظارت بر روند عرضه‌ها در بورس کالا، گفت: یکی از مهم‌ترین نکاتی مثبتی که تا پیش از این در بازار آزاد به آن توجه نمی‌شد بحث نظارت بود که از زمان عرضه سیمان در بورس‌ کالا این موضوع به خوبی توسط مسئولان مربوط صورت می‌پذیرد.

دبیر انجمن سیمان بیان کرد: عرضه محصولات سیمانی در بورس کالا به سبب سودآوری مستقیم و قطع موانعی همچون واسطه‌ها، سفته بازان و غیره موجب سودآوری این صنعت شده است.

الوندیان در رابطه با مزایای عرضه سایر محصولات تولیدی در بورس کالا، بیان کرد: عدم عرضه محصولات تولیدی در بورس کالا منجر به لابی‌گری، رانت و غیره می‌شود، در حالی که بورس کالا به سبب زیر ساخت‌ها و ابزارهای معاملاتی شرایط عرضه و تقاضا را برای تمامی اشخاص به صورت یکسان فراهم می‌آورد.

او افزود: با عرضه محصولات در بورس کالا فاصله قیمتی محصولات تولیدی با بازار کاهش یافته و این امر موجب سودآوری صنایع و مصرف‌کنندگان خواهد شد.

دبیر انجمن سیمان در پایان در مورد بهترین ابزار کمکی برای کنترل قیمت محصولات، گفت: بورس کالا به سبب تعیین نرخ براساس عرضه و تقاضا بهترین محل برای کشف قیمت است، تنها راه کنترل نرخ محصولات را می‌توان افزایش تولید به واسطه عدم قطع برق و گاز صنایع و همچنین مجوز عرضه محصولات در بورس کالا دانست.

کد خبر: ۲۳۵٬۴۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha