۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
سهم گلستان از کود شیمیایی کشور ۶ درصد است
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان:

سهم گلستان از کود شیمیایی کشور ۶ درصد است

گرگان- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت: ۶ درصد از کود شیمیایی کشور سهم  گلستان است که باید این رقم را به ۱۰ درصد برسانیم.

به گزارش بازار، صمد ضیائی دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته خبرنگار، اظهارکرد: برای رفع نگرانی کشاورزان از تأمین کودهای کشاورزی مورد نیاز خود، علاوه بر چهار محصول اساسی زیر پوشش الگوی کشت، کودهای کشاورزی یارانه‌دار به دیگر کشت ها نیز تخصیص می یابد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان با تاکید بر اینکه در سال باید ۱۸۳ هزار و ۵۰۰ تن انواع کود شیمیایی تامین و توزیع شود، افزود: تاکنون بیش از ۲۸ هزار و ۶۰۰ تن انواع کودهای کشاورزی توزیع شده، در قالب الگوی کشت ارائه شده در اختیار کشاورزان قرار گرفته است .

وی ادامه داد: از این میزان ۲۲ هزار و ۶۷۹ تن ازته، دو هزار و ۵۱۴ تن فسفاته و سه هزار و ۴۰۹ تن نیز پتاسه بوده است.

ضیائی یادآورشد: سهمیه کود گلستان در سال جاری به میزان ۱۸۳ هزار و ۵۰۰ تن است که در صدد تلاش برای تأمین و توزیع آن در بین کشاورزان استان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ۶ درصد از کود شیمیایی کشور سهم گلستان است که باید این رقم را به ۱۰ درصد برسانیم.

به گفته مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان، ۱۰ نوع کود شیمیایی تکلیفی و ۵۴ نوع کود غیرتکلیفی، توسط ۱۳۰ کارگزاری طرف قرارداد شرکت خدمات حمایتی بین کشاورزان گلستانی توزیع می شود .

وی اضافه کرد: توزیع کود های شیمایی توسط کارگزاری های این سازمان بخش زیادی از هزینه های زارعان را کاهش می دهد.

ضیایی با بیان این نکته که کودهای وارد شده به در ۶ انبار در استان نگه داری می شود، تصریح کرد: این انبارها در شهرهای فاضل آباد (دو انبار)، گرگان، کردکوی، قرق و گنبدکاووس قرار دارند که براساس سهمیه اراضی زراعی دیم و آبی به کشاورزان تخصیص می یابد.

وی اضافه کرد: کودهای یارانه ای در جهت حمایت از تولید بین کشاورزان توزیع شده و حدود ۵۰ درصد هزینه های کشاورزی را کاهش می دهد.

کد خبر: ۲۳۵٬۳۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha