۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳
الجزایر کاهش تولید نفت خود را ادامه می‌دهد

الجزایر کاهش تولید نفت خود را ادامه می‌دهد

وزیر انرژی الجزایر از تعهد کشورش به کاهش داوطلبانه تولید نفت خود در ماه اوت امسال به میزان ۲۰۰۰۰ بشکه در روز خبر داد.

به گزارش بازار، محمد عرقاب از طریق فضای مجازی در چهل و نهمین نشست کمیته مشترک نظارت وزیران ائتلاف اوپک پلاس شرکت کرد.

وزارت انرژی الجزایر در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزرای مسئول نفت در این کمیته، تحولات اخیر مشاهده شده در بازار بین المللی نفت و چشم انداز توسعه آن در کوتاه مدت را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

کمیته مشترک ائتلاف اوپک پلاس از ژانویه ۲۰۱۷ به طور دوره‌ای با هدف اطمینان از اجرای تعدیل‌های داوطلبانه در تولید کشورهای عضو این ائتلاف که اعلامیه همکاری را امضا کردند، تشکیل جلسه داده است.

وزیر انرژی الجزایر در این بیانیه تاکید کرد که حتی اگر تقاضای جهانی برای نفت در سطح قابل قبولی باقی بماند، رشد اقتصادی به ویژه به دلیل سیاست‌های انقباضی پولی بانک‌های مرکزی بزرگ، نرخ‌های بهره بالا و تورم بالا در بسیاری از مناطق نامشخص باقی مانده است.

وی تاکید کرد: در زمینه عرضه، بازار نفت به اندازه کافی برای تامین تقاضای مصرف کننده عرضه می‌شود. در ابتدای (ژوئیه) اعلام کردیم که الجزایر مجدداً بر تصمیم خود برای کاهش داوطلبانه اضافی ۲۰ هزار بشکه در روز در تولید خود تا رسیدن به ۹۴۰ هزار بشکه در روز در (اوت ۲۰۲۳) تاکید می‌کند.

عرقاب در ادامه گفت: این کاهش علاوه بر آن چیزی است که عربستان سعودی و روسیه در همین مدت برای ثبات بازار نفت اعلام کرده بودند.

کد خبر: ۲۳۵٬۳۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha