۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
اخابر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۱ درصد رشد کرد

اخابر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۱ درصد رشد کرد

در تیر ۱۴۰۲ اخابر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۱ درصد رشد داشته و در ۴ ماهه هم درآمدی ۳۴۸۱ میلیارد تومانی ثبت کرده است.

بازار؛ گروه بورس: شرکت مخابرات ایران طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۳۱ تیر ۱۴۰۲ معادل ۸۵۷.۴ میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رسانده در واقع اخابر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۱ درصد رشد داشته است.
اخابر با سرمایه ثبت شده ۶ هزار میلیارد تومان طی عملکرد ۴ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ مبلغ ۳۴۸۱ میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۹ درصد رشد داشته است.
در ۹ ماه گذشته بخشی از افزایش درآمد مخابرات تحت تاثیر هزینه نگهداری خطوط بوده که از پاییز ۱۴۰۲ اضافه شد.
از طرف دیگر با پیگیری دیوان محاسبات کشور، دریافت مبالغی تحت عنوان «حق اشتراک تلفن ثابت مشغول بکار» که از سال ۱۳۹۸ اعمال می‌شد، از قبوض مشترکین حذف شد.
محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، ضمن اعلام موضوع حذف مبلغ حق اشتراک ماهانه از کلیۀ قبض‌های تلفن ثابت مشترکان شرکت مخابرات ایران اظهار کرده است که مبلغ حق‌ اشتراک مشترکان تلفن‌ ثابت دایر از هفت هزار تا بیست هزار ریال بود که بعد از مصوبه مجمع شرکت مخابرات، دریافت آن از مشترکان متوقف شد، این اتفاق از خرداد ماه سال جاری اجرایی شد.
در سال جدید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مصاحبه هایی اعلام کرده که با توجه به افزایش هزینه های تمام شده خدمات و بالا رفتن حقوق و دستمزد کاملا طبیعی است که اپراتور قیمت تعرفه ها را بالا ببرند اما در باره خواسته آنها تاکنون تصمیم گیری نشده است.
به همین دلیل پیش بینی می شود تعرفه بسته های اینترنت و همچنین تعرفه مکالمات افزایش یابد و در صورتی که این اتفاق بیفتد درآمد مخابرات هم رشد خواهد داشت.
هرچند شرکت مخابرات هم اکنون هم به واسطه دارایی های زیادی که دارند ارزنده است. به گفته هیات مدیره این شرکت به زودی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها را اجرا خواهد کرد و قیمت سهام تعدیل می شود.

کد خبر: ۲۳۵٬۳۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha