۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰
صندوق ذخیره فرهنگیان باید در خدمت معیشت و منزلت معلمان باشد
وزیر آموزش و پرورش:

صندوق ذخیره فرهنگیان باید در خدمت معیشت و منزلت معلمان باشد

صحرایی، وزیر آموزش و پرروش گفت: صندوق ذخیره متعلق به معلمان است و معلمان هم توقع دارند که صندوق در خدمت معیشت، رفاه و منزلت آن‌ها قرار بگیرد.

به گزارش بازار، رضا مراد صحرایی با اشاره اقدامات صورت‌گرفته در خصوص ساماندهی صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: صندوق در شرایط نامناسبی به این دولت تحویل داده شد، اما با توجه به اقداماتی که در یک سال اخیر در حوزه‌های مختلف انجام شده، صندوق به ریل اصلی خود بازگشته است.

وی افزود: در یک سال اخیر به طور جدی به دنبال ساماندهی وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان بوده‌ایم و در زمینه هیات‌مدیره صندوق و هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه، ضوابط، آیین‌نامه‌ها و پرداخت‌ها اقدامات بسیار خوب و موثری انجام شده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: متاسفانه صندوق با زیان انباشته و در شرایطی که داشت، تحویل این دولت شد و تحقیق و تفحصی که مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ از این صندوق انجام داد، گواه این مساله است.

رئیس هیات‌امنای موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: تلاش ما این است که صندوق مبتنی بر نتیجه تحقیق و تفحص مذکور و رویکرد این دولت که فسادستیزی است، رشد پیدا کند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان در بخش‌هایی آسیب دیده که اصلاح‌پذیر است و دولت باید کمک کند تا این کار را انجام دهیم.

صحرایی با اشاره به بدهی دولت به اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: دولت بیش از ۵ هزار میلیارد تومان به صندوق بدهکار است که باید پرداخت کند. مجلس و سایر قوا نیز باید به صندوق کمک کنند.

وی افزود: صندوق ذخیره متعلق به معلمان است و معلمان هم توقع دارند که صندوق در خدمت معیشت، رفاه و منزلت آن‌ها قرار بگیرد. صندوق، خود را بنگاه مالی می‌داند و اصلاح رویکرد صندوق در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر: ۲۳۵٬۳۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha