۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
جزئیات اختصاص زمین به هر ایرانی در جزیره ابوموسی| عقب‌ماندگی در ساخت و تولید مسکن
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

جزئیات اختصاص زمین به هر ایرانی در جزیره ابوموسی| عقب‌ماندگی در ساخت و تولید مسکن

مالکی، معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه این روزها با انباشت تقاضای مسکن مواجه هستیم گفت: به هر ایرانی که متقاضی زندگی در جزیره ابوموسی باشد زمین داده می‌شود.

بازار؛ گروه راه و مسکن: ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه صنعت ساختمان در جمع خبرنگاران با انباشت تقاضا برای مسکن مواجه هستم و این انباشت در حوزه بسیار مهم است گفت: سازمان ملی زمین و مسکن به عنوان یکی از سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی تمامی تلاش خود را به کار گماشت تا هرآنچه در توان دارد زمین در اختیار اجرای طرح نهضت ملی مسکن قرار بدهد. در برخی نقاط که با کمبود زمین مواجه بودیم از طریق الحاق تلاش کردیم تا این نیاز تامین و هدف دولت برای تولید مسکن محقق شود.

او ادامه داد: ساخت ۴ میلیون مسکن در چهار سال نیاز به زیرساخت‌های مناسب و ارتباط بین سازندگان و تولیدکنندگان دارد و باید این ارتباطات بین بخش خصوصی و دولت برقرار شود. چرا که اراده دولت این است که چهار میلیون واحد مسکونی در ۴ سال احداث شود. هدف از این اقدام تامین نیاز مسکن شهروندان و همچنین ایجاد انگیزه در تولید کنندگان و صادرکنندگان مصالح ساختمانی است.

سرعت در ساخت و ساز شاخص بسیار مهمی است و مطالعات نشان می‌دهد که در سال‌های گذشته عقب‌ماندگی در ساخت و تولید مسکن داشتیم

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سرعت در ساخت و ساز شاخص بسیار مهمی است و مطالعات نشان می‌دهد که در سال‌های گذشته عقب‌ماندگی در ساخت و تولید مسکن داشتیم.

مالکی تصریح کرد: موضوع قیمت تمام شده از دیگر شاخص‌های مهم در پروژه‌های ساخت و ساز است از این رو با در نظر گرفتن دو شاخص قیمت تمام شده و فناوری‌های نوین باید بتوانیم محصولی را بسازیم که با استفاده از فناوری‌های نوین، سبک و ارزان تمام شود و در نهایت باید قیمت تمام شده را بتوانیم کاهش دهیم.

ادعای تأمین زمین فاقد ارزش برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن را رد می کنیم چرا که هر چه زمین در اختیار وزارت راه و شهرسازی بوده را به این طرح اختصاص داده ایم

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ادعای تأمین زمین فاقد ارزش برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن را رد کرد و گفت: هر چه زمین در اختیار وزارت راه و شهرسازی بوده را به طرح مسکن ملی اختصاص داده‌ایم و در برخی از شهرها ناچار شدیم کمبود زمین را از طریق الحاق برطرف کنیم.

پیشنهاداتی در زمینه اختصاص زمین به هر ایرانی در جزیره ابوموسی داده شده و قرار بر این است که حذف برخی از شرایط از جمله فرم «ج» به تصویب برسد و با این شرایط به هر ایرانی که متقاضی زندگی در این جزیره باشد زمین داده می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی درباره اختصاص زمین به هر ایرانی در جزیره ابوموسی گفت: پیشنهاداتی در زمینه اختصاص زمین به هر ایرانی در جزیره ابوموسی داده شده و قرار بر این است که حذف برخی از شرایط از جمله فرم «ج» به تصویب برسد و با این شرایط به هر ایرانی که متقاضی زندگی در این جزیره باشد زمین داده می‌شود.

وی ادامه داد: توجه به ایده‌های دانش‌بنیان‌ها در زمینه صنعت ساختمان مورد تاکید دولت است و هم اکنون از هفت هزار شرکت دانش بنیان فعال در کشور حدود یک درصد در صنعت ساختمان فعالیت دارند که باید تلاش کنیم این رقم را بالا ببریم.

کد خبر: ۲۳۵٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • طیبه سری IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
      0 0
      نظر من اگر دولت وام دو درصد بده برای مسکن ملی خیلی خوبه چون با این تورم توان ساخت نیس
    • طیبه سری، IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
      0 0
      اگر دولت وام دو درصد بهم بده مایلم در جزیره ابو موسی ساختمان بسازم و زندگی کنم