۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
۱۴۸ میلیارد تومان درآمد فروش آبادا
طبق گزارش ۴ ماهه محقق شد؛

۱۴۸ میلیارد تومان درآمد فروش آبادا

آبادا با سرمایه ثبت شده ۲۵۰ میلیارد تومان  طی عملکرد ۴ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۳ مبلغ ۱۴۸ میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۹ درصد رشد داشته است.

بازار؛ گروه بورس: شرکت تولید نیروی برق آبادان طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۳۱ تیر ۱۴۰۲ معادل ۴۴.۹ میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۹۹ درصد افزایش داشته است.
این شرکت به نسبت سایر نمادهای برقی در بورس رشد بیشتری در تیر ۱۴۰۲ تجربه کرده که بخشی از این مسأله ناشی از بازگشت همه فازها به مدار تولید است.
پیش از این در سال مالی ۱۴۰۱ آبادا میانگین ماهانه ۲۱ میلیارد تومان درآمد عملیاتی ثبت کرده بود و حالا میانگین ماهانه شرکت در سال ۱۴۰۲ به ۳۶ میلیارد تومان رسیده است.
در صورتی که تولید شرکت با همین درآمد ۴۵ میلیارد تومانی تیرماه ادامه داشته باشد به طور قطع تا پایان سال میانگین درآمد شرکت به بالای ۴۰ میلیون تومان خواهد رسید.
آبادا با سرمایه ثبت شده ۲۵۰ میلیارد تومان طی عملکرد ۴ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۳ مبلغ ۱۴۸ میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۹ درصد رشد داشته است.
در حال حاضر دولت برای افزایش تولید برق به دنبال تشویق نیروگاه است به همین دلیل سیاست خرید برق صنایع از تابلوی بورس انرژی را در دستور کار قرار داده که بر مبنای آن شرکت‌های صنعتی که بالای ۱ مگابایت برق مصرف می کنند باید برق خود را از بورس انرژی دریافت کنند.
به طور قطع رونق معاملات بورس انرژی منجر به افزایش درآمد نیروگاه ها از فروش برق می شود و از طرف دیگر در شرایط کنونی تقاضا از عرضه پیشی گرفته است به همین دلیل شرکت ها می توانند با افزایش عرضه برق در بورس انرژی درآمد خود را افزایش دهند.

به همین دلیل پیش بینی می شود تقاضا برای خرید سهام گروه برق هم افزایش یابد و آبادا هم تا خط روند نزولی خود رشد کند و بعد از آن با افزایش حجم معاملات به سمت سقف قبلی حرکت کند.

کد خبر: ۲۳۵٬۳۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha