۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸
نیازی به واردات برنج نیست
نماینده مردم ساری و میاندرود:

نیازی به واردات برنج نیست

ساری- زارعی، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس گفت: در کشور ۲.۵ تا سه میلیون تن برنج وجود دارد و نیازی به واردات برنج نیست.

منصورعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اهمیت تولید در بخش محصولات کشاورزی و بخصوص برنج بیان کرد: مجموعه وزارتخانه در تمام این سال ها نگاهش به تولید داخلی نبوده و در پی واردات بود و این موضوع سبب شد کمتر به تحقیق و پژوهش بپردازیم.

عضو کمیسیون کشاورزی با اظهار این که زحمات زیادی توسط محققان و پژوهشگران کشیده می شود، ادامه داد: متاسفانه نخبگان محصولات کشاورزی جایگاهی ندارند در حالی که به واردکنندگان توجه اساسی می شود.

زارعی با اشاره به واردات بی رویه برنج افزود: درخصوص موضوع برنج ما در کمیسیون کشاورزی با رئیس جمهور و معاون اول ایشان مکاتبات داشتیم و وزیر را در کمیسیون آوردیم.

نماینده مردم ساری و میاندورود با بیان این که در کشور ۲.۵ تا سه میلیون تن برنج وجود دارد، گفت: دولت موظف است تا زمانی که برنج داخلی وجود دارد از واردات جلوگیری کند.

وی با اظهار این که ۸۰ درصد برنج کشور در شمال تولید می شود، گفت: در زمینی برنج می کاریم که ارزش هر مترمربع آن پنج میلیون تومان است اما انجمن واردکنندگان از دولت می خواهد واردات برنج را تمدید کند.

وی گفت:باید به سمتی برویم که کیفیت محصولات داخلی را بالا ببریم درحالی که عده ای هم و تلاش خود را براین گذاشتند که برنج وارد کنند اما اگر میزان برداشت را یک تن بالا ببریم، نیازی به واردات برنج نداریم.

زارعی شمار برنجکاران کشور را یک میلیون نفر ذکر کرد و گفت: شمار بهره برداران بخش کشاورزی بیش از پنج میلیون نفر است.

کد خبر: ۲۳۵٬۳۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha