۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
همکاری‌های اقتصادی در اولویت برنامه‌های سفارت ایران در عربستان
سفیر جدید ایران در عربستان اعلام کرد

همکاری‌های اقتصادی در اولویت برنامه‌های سفارت ایران در عربستان

فعالیت بخش خصوصی ایران در عربستان حمایت از سرمایه گذاری مشترک، موافقنامه گمرکی و همکاری در زمینه حمل و نقل دریایی از جمله برنامه‌های سفارت ایران در عربستان خواهد بود.

به گزارش بازار، علیرضا عنایتی سفیر جدید ایران در ریاض در خصوص نخستین اقدام اقتصادی خود بعد از مستقر شدن در ریاض گفت: خوشبختانه موافقنامه‌ها و اسناد بالادستی خوبی با عربستان صعودی وجود دارد که می‌توان به موافقتامه‌های عمومی در زمینه همکاری‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری، جوانان، تکنولوژی و ورزش اشاره کرد.

وی افزود: این موافقتنامه‌ها جامع است و همه ابعاد اقتصادی میان ایران و عربستان را پوشش می‌دهد، مانند موافقتنامه حمل و نقل هوایی ایران که از گذشته با عربستان وجود داشته و آن لازم الاجرا و فعال است.

سفیر جدید ایران در ریاض گفت: حتما به اسناد بالادستی دیگری برای کار با عربستان و قالب بندی روابط، نیازمند هستیم و اسنادی مانند اجتناب از اخذ مالیات مضاعف، حمایت از سرمایه گذاری مشترک، موافقنامه گمرکی، موافقتنامه حمل و نقل دریایی و همکاری‌های دریایی می‌توانند میان ما و عربستان کار را تنظیم کند و در این جهت حرکت خواهیم کرد.

عنایتی گفت: تبادل دیدارها در بخش دولتی و اجرای پروژه‌ها توسط بخش خصوصی از دیگر اقداماتی است که مد نظر خواهیم داشت.

وی برگزاری کمیسیون مشترک میان ایران و عربستان سعودی، که در آن قطعا حضور شرکت‌ها و تجار بخش خصوصی ملحوظ خواهد شد را از دیگر اولویت‌های کاری خود عنوان کرد.

عنایتی اضافه کرد: به طور کلی بخش اقتصادی و تجاری میان ایران و عربستان از بخش‌های مهمی است که ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد و امیدواریم بتوانیم آن‌ها را فعال کنیم و در جهت کمک به رشد، شکوفایی و اقتصاد منطقه، قدم برداریم.

سفیر جدید ایران در ریاض با اشاره به تجربیات بخش خصوصی ایران گفت: قطعا دیدارهای بخش خصوصی، حضورشان در قالب کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور، تبادل دیدارها، سرمایه گذاری‌ها و جذب سرمایه ها، مواردی است که همکاری بخش خصوصی ایران و عربستان را در زمینه‌های مختلف بیشتر خواهد کرد؛ تبادل تجربیات حتی ممکن است به انتقال تکنولوژی در این میان، کمک کند و حتما زمینه خوبی بین دو کشور برای کار اقتصادی در بخش خصوصی وجود دارد.

وی در پایان گفت: به زودی در محل ماموریتش در ریاض مستقر خواهد شد.

کد خبر: ۲۳۵٬۳۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha