۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۲
بانک اطلاعاتی حوزه‌های اقتصادی استان کردستان تدوین می‌شود
عضو اتاق بازرگانی سنندج:

بانک اطلاعاتی حوزه‌های اقتصادی استان کردستان تدوین می‌شود

سنندج – عظیمی نیا، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج از تدوین بانک اطلاعاتی حوزه های مختلف اقتصادی استان در راستای برنامه ریزی بهتر برای مدیریت این بخش خبر داد.

اردشیر عظیمی نیا در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بانک اطلاعاتی حوزه‌های مختلف اقتصادی استان کردستان نظیر تولیدی، بازرگانی، آموزشی، پزشکی، صنعتی، ‌کشاورزی و... تدوین می‌شود.

وی گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج بر اساس رسالت خود و بر اساس نیاز جامعه درصدد تهیه یک بانک اطلاعاتی به صورت کتابچه و سامانه ‌ای جامع و چند زبانه از اطلاعات بنگاه‌ های اقتصادی استان کردستان است.

وی با اشاره به اهمیت تهیه این بانک اطلاعاتی و اینکه این مهم تا به امروز در استان کردستان انجام نشده است، گفت: بر اساس مدل کشورهای پیشرفته دنیا ایجاد و جمع آوری بانک اطلاعاتی بنگاه‌های اقتصادی در حوزه‌های مختلف امری ضروری است که متأسفانه در کشور ما و در استان ما تا به امروز انجام نشده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی سنندج بیان کرد: هرچند دراستان‌های دیگر به صورت محدود و بر اساس وسعت کارشان کتابچه‌ هایی در حوزه‌های مختلف تهیه شده است اما جمع آوری بانک اطلاعاتی عمومی از فعالیت‌های اقتصادی کشور یا استان‌های مختلف وجود ندارد.

عظیمی‌نیا به تشریح اهداف تدوین این بانک اطلاعاتی پرداخت و گفت: پس از جمع آوری اطلاعات، این موارد در کتابچه ‌ای چند زبانه منتشر و در میان تمام اتاق‌های بازرگانی کشور و همچنین اتاق‌های مشترک توزیع می‌شود و در گام دوم تمام اطلاعات به ‌علاوه اطلاعات تکمیلی ‌تر در وبسایتی که به همین منظور طراحی می‌شود بارگذاری خواهد شد تا خدمات حوزه‌های مختلف اقتصادی در استان کردستان معرفی شود.

رئیس کمیسیون کسب و کارهای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج ادامه داد: امروز دنیا دنیای اطلاعات است، هر اندازه حجم بیشتری از اطلاعات در اختیار داشته باشیم، راحت ‌تر می‌توانیم موضوعات مختلف را تحلیل، پردازش و تفسیر کنیم و به همان میزان می‌ توانیم خدمات بیشتری ارائه کنیم، لذا امیدواریم در راستای تدوین این بانک اطلاعاتی، فعالین اقتصادی استان با ما همکاری لازم را داشته باشند.

وی هدف از ایجاد بانک اطلاعاتی فعالیت ‌های اقتصادی در استان کردستان را در راستای تبلیغ برندهای مختلف دانست و گفت: در مرحله اول هدف ما تعیین و نشاندار کردن تعدادی از فعالین و برندها در هر حوزه است مثلاً در حوزه صنایع غذایی تعداد ۵۰ برند معرفی می‌شوند، هدف بعدی ما فعال کردن بخش سرمایه‌ گذاری در استان و آشنا کردن سرمایه‌ گذاران با ظرفیت‌های استان کردستان است.

وی افزود: روال معمول در تمام حوزه‌ها برای جمع آوری بانک اطلاعاتی این است که در ابتدا فراخوانی داده می ‌شود و فرم‌ های عضویت میان جامعه هدف توزیع می‌شود، اما ما سعی کردیم در ابتدا نشستی هم ‌اندیشی برگزار کنیم و از نقطه نظرات صاحب نظران استفاده کنیم. همچنین برای گردآوری اطلاعات پایه تصمیم داریم از منابع ادارات دولتی و اتحادیه ‌های صنفی که مجوزهای مختلف صادر می ‌کنند استفاده کنیم.

عظیمی‌نیا ادامه داد: ما نباید از حوزه‌های جدید ایجاد درآمد غافل شویم به عنوان مثال خدمات آموزشی هم می ‌تواند بخشی از این بانک اطلاعاتی باشد، چرا که آموزش دانشجو در تمام دنیا به عنوان حوزه‌ای برای کسب درآمد مورد توجه است لذا دانشگاه‌ های ما هم به عنوان مراکز آموزشی و هم به عنوان مراکز خدماتی در این بانک قرار می گیرند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج در پایان گفت: قطعاً هر کاری در ابتدا نواقص زیادی دارد که در طول زمان و در فازهای بعد نواقص رفته رفته رفع و بر اساس نیازها به روز می ‌شود و به همین دلیل این بانک اطلاعاتی هم به صورت روزانه به روز خواهد شد تا پاسخگوی نیازهای جدید باشد، همچنین ما سعی در شبکه سازی در کمیسیون کسب و کار داریم به طوری که امیدواریم در آینده‌ ای نه چندان دور تقویم کسب و کار استان را تدوین و رویدادهای کسب و کار را در کردستان برگزار کنیم.

کد خبر: ۲۳۵٬۲۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha