۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
نخستین سیاه چادر صنایع دستی استان سمنان راه اندازی شد 
مدیرکل میراث فرهنگی سمنان در گفتگو با بازار:

نخستین سیاه چادر صنایع دستی استان سمنان راه اندازی شد 

سمنان- کرم زاده، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان سمنان از راه اندازی نخستین سیاه چادر صنایع دستی استان در آرادان خبر داد. 

امیر کرم زاده در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه بازار صنایع دستی، بیان کرد: نخستین سیاه چادر عرضه صنایع دستی استان سمنان با هدف شناساندن ظرفیت های صنایع دستی در آرادان راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه این سیاه چادر برای عرضه صنایع‌دستی و سوغات در شهرستان آرادان برپا شده است، تاکید کرد: این سیاه چادر در ورودی شهر آرادان و درست در مسیر کریدور اصلی تهران- مشهد واقع شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه صنایع دستی تولید بومی شهرستان آرادان در این زیرساخت ویژه مسافران ارائه می شود، ابراز کرد: مکان این سیاه چادر به طوری جانمایی شده که بیشترین توجه را برای مسافران تابستانی داشته باشد.

کرم زاده با بیان اینکه در این سیاه چادر سوغات و فروش صنایع‌دستی استان سمنان به‌خصوص هنرمندان شهرستان آرادان شامل دست بافت ها، چرم دوزی، سنگ، چوب، مصنوعات، تزئینات، انواع زیرانداز و ... به نمایش گذارده شده است، گفت: سوغات خوراکی شامل انواع نان ها و شیرینی ها، خشکبار و ... نیز در این نمایشگاه که به صورت سنتی در سیاه چادر تزئین شده تا جذابیت بصری خوبی هم داشته باشد، عرضه می شود.

وی با بیان اینکه این سیاه‌ چادر باهدف معرفی سوغات و فروش صنایع‌دستی برپا شده و پذیرای مردم خواهد بود، گفت: دیگر هدف ما از برپایی این سیاه چادر، رونق اقتصادی و فروش صنایع دستی استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان گفت: این اداره کل با راه اندازی سیاه چادر صنایع دستی، به دنبال شناساندن ظرفیت های استان سمنان به خصوص شهرستان آرادان در بخش صنایع دستی و معرفی جاذبه های گردشگری استان است.

کرم زاده همچنین با بیان اینکه استان سمنان بیش از ۸۷۰ اثر ثبت شده ملی ملموس دارد و سالانه میزان ۲۰ میلیون زائر رضوی است که از محورهای این استان تردد دارند، گفت: زائران رضوی و مسافران عبوری ظرفیت خوب اقتصادی استان محسوب می شوند.

کد خبر: ۲۳۵٬۱۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha