۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷
تاکید ایران و پاکستان بر راه اندازی بازارچه‌های مرزی

تاکید ایران و پاکستان بر راه اندازی بازارچه‌های مرزی

در دیدار رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان با ایاز صادق وزیر امور اقتصادی دولت پاکستان در خصوص گسترش روابط بانکی، تسهیل تهاتر و گسترش روابط اتاق‌های بازرگانی دو کشور بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش بازار، احمد امیرآبادی فراهانی، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان با ایاز صادق رئیس سابق مجلس ملی پاکستان و وزیر فعلی امور اقتصادی دولت پاکستان در کاخ نخست وزیری پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار در خصوص گسترش روابط بانکی، تسهیل تهاتر و گسترش روابط اتاق‌های بازرگانی دو کشور، تکمیل و ساخت خط لوله گاز و راه‌اندازی و تقویت بازارچه‌های مرزی و ... بحث و تبادل نظر کردند.

امیرآبادی فراهانی و ایاز صادق در این نشست بر اهمیت همکاری‌های دوجانبه تهران- اسلام‌آباد و همکاری نزدیک برای افزایش حجم تجارت دوجانبه و گسترش صلح در منطقه تاکید کردند.

براساس این گزارش؛ امیرآبادی‌فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان شب گذشته همراه با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به منظور انجام دیدارهای رسمی در خصوص مسائل سیاسی و اقتصادی به پاکستان سفر کرده است.

همچنین، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در جریان این سفر، دیدارهایی با دکتر نوید قمر رئیس گروه دوستی پارلمانی پاکستان و ایران و وزیر بازرگانی دولت پاکستان، سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان و دکتر راجا پرویز شریف رئیس مجلس ملی پاکستان دارد.

کد خبر: ۲۳۵٬۱۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha