۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
منظور از آب روغن قاطی کردن چیست؟

منظور از آب روغن قاطی کردن چیست؟

آب روغن قاطی کردن خودرو از آن دست مشکلاتی است که تعمیر آن معمولا هزینه زیادی به دنبال دارد.

آب روغن قاطی کردن خودرو از آن دست مشکلاتی است که تعمیر آن معمولا هزینه زیادی به دنبال دارد. آب و روغن به تنهایی، دو ماده حیاتی برای عملکرد موتور خودرو محسوب می‌شوند، اما ترکیب این دو در موتور، نشانه خوبی نیست و باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیگیری شود. برای حل این مشکل، معمولا باید بخشی از لوازم یدکی و قطعات داخلی موتور خودرو را تعویض کرد. معمولا با سوختن واشر سرسیلندر این اتفاق صورت میگیرد. به همین دلیل لیست قیمت قطعات ایرانخودرو و سایپا، برای مالکان اهمیت بسیاری پیدا می‌کند.

در این گزارش بررسی می‌کنیم منظور از آب روغن قاطی کردن خودرو چیست، چه علائمی به دنبال دارد و در صورت مشاهده این علائم باید چه اقداماتی انجام داد.

منظور از آب روغن قاطی کردن چیست؟

منظور از آب روغن قاطی کردن چیست؟

وقتی روغن خودرو وارد سیستم گردش آب آن می‌شود، در اصطلاح می‌گویند که ماشین آب روغن قاطی کرده است. در اغلب موارد، راننده‌ها از چرب بودن آب داخل محفظه رادیاتور متوجه این مشکل می‌شوند. در موتور خودروهای مختلف، دو سیستم مختلف برای گردش روغن و گردش مایع خنک‌کننده وجود دارد که هرکدام از آن‌ها عملکرد نقش خودشان را در موتور خودرو ایفا می‌کنند. واشر سرسیلندر هم از نشت این مایعات و مخلوط شدن آن‌ها پیشگیری می‌کند. بنابراین اگر این قطعه خراب باشد، روغن وارد سیستم خنک‌کننده خودرو می‌شود و با مایع خنک‌کننده (آب رادیاتور) مخلوط خواهد شد.

سوختن واشر سرسیلندر از آن دست مشکلاتی است که باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیگیری و حل شود. حرکت خودرو با واشر سرسیلندر سوخته، باعث خرابی سایر بخش‌ها از جمله سرسیلندر می‌شود و قیمت سرسیلندر هم به هزینه‌هایی که باید برای تعمیر بپردازید، اضافه خواهد شد! به طور کلی هزینه آب روغن قاطی کردن پژو ۴۰۵ بخاطر گران‌تر بودن قطعات آن معمولا بیشتر از هزینه آب روغن قاطی کردن پراید تمام می‌شود.

خرابی واشر سرسیلندر، نشانه‌های مختلفی دارد و آب روغن قاطی کردن، تنها یکی از آن‌هاست. گاهی اوقات پیش از اینکه روغن موتور وارد رادیاتور خودرو شود، سایر علائم سوختن واشر سرسیلندر بروز می‌کند. اگر راننده‌ به این نشانه‌ها توجه نداشته باشد،‌ مشکل روزبه‌روز جدی‌تر می‌شود و در نهایت به خسارت‌های حاصل از آب روغن قاطی کردن، منتهی خواهد شد.

منظور از آب روغن قاطی کردن چیست؟

علائم آب روغن قاطی کردن خودرو

قاطی شدن آب و روغن خودرو، خود یکی از علامت‌های خرابی واشر سرسیلندر است. اصلی‌ترین علامت آب روغن قاطی کردن خودرو این است که وقتی درب رادیاتور را باز می‌کنید، سطح آب یا درب رادیاتور چرب و روغنی است یا حباب روی سطح آب وجود دارد. این علامت وقتی موتور خودرو برای مدتی خاموش و سرد بوده، بیشتر مشخص می‌شود.

سایر علائم آب روغن قاطی کردن خودرو را نیز در ادامه توضیح می‌دهیم.

  • خروج دود سفید و بخار از اگزوز
  • از بین رفتن شفافیت روغن موتور و کرم یا شیری رنگ‌ شدن آن
  • بوی شیرین روغن موتور
  • وجود بخار بین قطعات مختلف خودرو وقتی کاپوت را باز می‌کنید
  • روشن نشدن خودرو به خصوص در هوای سرد
  • تغییر فرم لوله‌های مربوط به مسیر مایع خنک‌کننده
  • سرد ماندن رادیاتور بعد از اینکه چند دقیقه از فعالیت موتور خودرو گذشته
  • جوش آوردن خودرو یا بالا رفتن آمپر به صورت غیرمعمول
  • کاهش سطح آب رادیاتور بیشتر از حد معمول
  • عملکرد غیرمعمول موتور خودرو مثل لرزش یا صدای بیشتر

بعضی از علائم بالا، با سایر مشکلات خودرو مشترک هستند. به عنوان مثال وجود روغن در رادیاتور هم ممکن است به خرابی سرسیلندر برگردد و هم به افتادگی بوش سیلندر مربوط باشد. به همین دلیل برای تشخیص علت دقیق این علائم، باید خودرو را به یک تعمیرکار حرفه‌ای نشان بدهید. این افراد معمولا تنها بعد از باز کردن موتور خودرو، متوجه علت مشکل خواهند شد؛ مگر اینکه علائم مربوط به سوختن واشر سرسیلندر مشهود باشد.

چطور مشکل آب و روغن قاطی کردن خودرو را حل کنیم؟

اگر علائمی که در قسمت‌های قبل نام بردیم را مشاهده کردید، ماشین را متوقف کنید. در اغلب موارد، اگر شدت آب و روغن قاطی کردن خودرو زیاد باشد، آمپر بالا می‌رود و حتی احتمال جوش آوردن هم وجود دارد. بعد از توقف، درب کاپوت را باز کنید و روی رادیاتور آب سرد بریزید. منتظر بمانید تا دمای موتور پایین بیاید. هر چند دقیقه یک بار تک استارت بزنید تا موتور خودرو بیش از این دچار مشکل نشود. منظور از تک استارت این است که به گونه‌ای استارت بزنید که موتور روشن نشود.

دقت داشته باشید که حرکت با ماشینی که آب روغن قاطی کرده، مجاز نیست. هرچقدر مسافت بیشتری را با چنین ماشینی طی کنید، باید هزینه بالاتری برای تعمیر و تعویض قطعات آن بپردازید. در صورت امکان با جرثقیل تماس بگیرید و ماشین را تا تعمیرگاه بوکسل کنید. اما اگر این امکان وجود ندارد، ماشین را بعد از خنک شدن، با پایین‌ترین دور موتور ممکن به مکانیک برسانید.

هزینه آب روغن قاطی کردن خودرو چقدر است؟

وقتی آب و روغن ماشین ترکیب می‌شوند، نه سیستم خنک‌کننده عملکرد خوبی خواهد داشت و نه سیستم روان‌کننده. در نتیجه قطعات موتور هم دمایشان افزایش پیدا می‌کند و هم لغزندگی که برای حرکت نیاز دارند را از دست می‌دهند. اگر ماشین شما آب و روغن قاطی کرده باشد و متوجه نشوید، بعد از مدتی موتور خودرو به طور کلی آسیب می‌بیند و به تعمیر جدی نیاز خواهد داشت. هزینه آب روغن قاطی کردن پژو ۲۰۶ یا هر خودروی دیگری، به زمان تشخیص مشکل و قطعاتی که آسیب دیده، بستگی دارد. خرید واشر سرسیلندر و سایر قطعاتی که در نتیجه آب و روغن قاطی کردن خودرو آسیب دیده‌اند، معمولا هزینه بسیاری دارد.

 یکی از روش‌های تأمین مستقیم محصولات مورد نیاز، خرید آنلاین لوازم یدکی از نمایندگی‌های فروش مستقیم است. از آنجایی که معمولا ‌نمایندگی‌های معتبر لوازم یدکی‌ها در تهران قرار دارند، خرید اینترنتی یکی از بهترین انتخاب برای ساکنین شهرهای دیگر محسوب می‌شود.

بهترین مرکز خرید سرسیلندر

یکی از مهم‌ترین چالش‌های مالکان خودروهای خراب، خرید لوازم یدکی مورد نیاز برای آن‌هاست. این افراد نمی‌دانند چطور می‌توانند محصولات مورد نیازشان را با تضمین اصالت و بهترین قیمت خریداری کنند. یک فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی سایپا و ایرانخودرو معتبر، راهکار مشکل شماست! ما در آریاپارت، سرسیلندر انواع خودروهای داخلی و تعدادی از خودروهای خارجی را عرضه می‌کنیم. آریاپارت، همان مجموعه‌ای است که برای خرید لوازم یدکی اورجینال با بهترین قیمت به آن نیاز دارید.

منظور از آب روغن قاطی کردن چیست؟

کد خبر: ۲۳۵٬۱۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha