۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۴
امضاهای طلایی در اردبیل حذف شد| صدور آنی مجوز برای ۳۴۰ کسب و کار خانگی
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل:

امضاهای طلایی در اردبیل حذف شد| صدور آنی مجوز برای ۳۴۰ کسب و کار خانگی

اردبیل- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل گفت: با راه اندازی درگاه ملی صدور مجوزها، تمامی امضاهای طلایی مدیران استان بی اعتبار شد.

یعثوب نژادمحمد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در قالب درگاه ملی مجوزها بیش از ۲۸ هزار و ۸۸۸ درخواست برای صدور مجوز سرمایه گذاری در استان اردبیل به ثبت رسیده تا از طریق این درگاه ملی فرآیندها به صورت الکترونیکی انجام شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون تمامی دستگاه های اجرایی استان اردبیل به درگاه ملی مجوزها متصل شده اند، خاطرنشان کرد: اخذ استعلام های پایه به صورت الکترونیکی و غیرحضوری بدون نیاز به کپی و مدارک شناسایی در کمتر از ۲۴ ساعت انجام می شود.

شناسایی و حذف ۸۶۹ شرط مبهم و دشوار از شرایط صدور مجوزها

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل شناسایی و حذف ۸۶۹ شرط مبهم و دشوار را از شرایط صدور مجوزها یادآور شد و بیان کرد: حذف همه امضاها از مجوزهای کسب و کار با الکترونیکی شدن آن جزو شاخصه های اصلی بوده است.

نژادمحمد تشکیل ستاد پیگیری رفع موانع تولید و سرمایه گذاری را در این راستا یادآور شد و تصریح کرد: ثبت شکایات متقاضیان در درگاه ملی و پیگیری توسط تیم حقوقی و تعیین شعبه ویژه دادستانی در همه استان ها برای رسیدگی به تخلفات دستگاه های اجرایی از مهمترین کارکردهای درگاه ملی مجوزهای کسب و کار کشور است.

وی ادامه داد: در ۱۲ دستگاه اجرایی ۱۰۰ درصد مجوزها از طریق درگاه ملی صادر می شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل اظهار کرد: وزارت اقتصاد و دارایی، نیرو، حفاظت محیط زیست، معاونت علمی ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، نظام مهندسی کشاورزی، اتاق بازرگانی، استاندارد، نظام پزشکی و صداوسیما از جمله این دستگاه ها هستند.

نژادمحمد با بیان اینکه در این استان بیش از ۱۵ هزار و ۹۱۷ مجوز صادر شده است، خاطرنشان کرد: زمانی که متقاضیان به درگاه ملی مراجعه می کنند شرایط و مدارک مورد نیاز برای مجوز وجود دارد.

وی گفت: هدف این است تا همه روند در درگاه ملی مجوزها الکترونیکی شده و بعد از گذشت ۱۱ سال با محوریت وزارت اقتصاد و دارایی این کار مهم نتایج مطلوبی را به همراه داشته باشد.

ثبت ۲۸ هزار و ۸۸۸ درخواست صدور مجوز سرمایه گذاری

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل بیان کرد: درگاه ملی مجوزها با هدف تسهیل در فرآیند سرمایه گذاری و فضای کسب و کار کشور راه اندازی شده و در این فرآیند برخی شروط ناهنجار در صدور مجوزها حذف شده است.

نژادمحمد گفت: صدور مجوز، تمدید پروانه، پرداخت تسهیلات و نظارت ها باید در فرآیندی تعریف شده باشد تا روند پرداخت تسهیلات نیز به کسب و کارها مشخص و معلوم شود.

وی اضافه کرد: از زمان آغاز به کار درگاه ملی مجوزها در استان اردبیل بیش از ۲۸ هزار و ۸۸۸ درخواست صدور مجوز سرمایه گذاری به ثبت رسیده که از این تعداد برای ۱۵ هزار و ۹۱۷ مورد مجوز سرمایه گذاری صادر و یک هزار و ۵۹۴ مورد از متقاضیان انصراف داده اند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل تصریح کرد: ۱۶۰ مورد شکایت نیز از سوی متقاضیان مجوز کسب و کار در درگاه ملی مجوزها ثبت شده است.

کد خبر: ۲۳۵٬۱۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha