۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸
گوگل برای حذف حساب جی‌میل برخی کاربران هشدار داد

گوگل برای حذف حساب جی‌میل برخی کاربران هشدار داد

گوگل به کاربران هشدار داده که شاید حساب جی‌میل آن‌ها را حذف کند؛ حساب هایی که غیر فعال هستند.

به گزارش بازار، گوگل می‌گوید که به کاربران تأثیرگذار زمان زیادی می‌دهد تا هر حسابی را که می‌خواهند به آن دسترسی داشته باشند، ایمن کنند.

حذف انبوه از ابتدای دسامبر (اواسط آذر ) آغاز می شود و فقط برای حساب های غیرفعال اعمال می شود. این شرکت می گوید که این کار را برای ایمنی انجام می دهد، زیرا حساب های قدیمی ممکن است یک خطر امنیتی باشد.

اگر افراد در طی دو سال وارد حساب نشوند، گوگل آن را یک حساب کاربری غیرفعال می‌داند. ورود به حساب نه تنها شامل بازبینی صندوق ورودی جی‌میل، بلکه استفاده از آن برای تماشای یوتیوب یا جستجو با گوگل یا دانلود برنامه‌ها از گوگل پلی است. گوگل اعلام کرده است که حساب‌هایی که در قالب کارت هدیه در آنها پول وجود دارد نیز باز نگه داشته می‌شوند.

گوگل گفت اینکه حساب های غیرفعال در معرض خطر قرار گیرند محتمل است و می توانند برای سایر جرایم برخط استفاده شوند.

روث کریچلی، معاون مدیریت محصول گوگل گفت: اقدام مذکور به این دلیل است که حساب‌های فراموش‌شده یا بدون نظارت اغلب به گذرواژه‌های قدیمی یا تکراری متکی هستند و ممکن است در معرض خطر باشند یا شاید احراز هویت دو عاملی برای آن‌ها تنظیم نشده باشد و بررسی‌های امنیتی کمتری از کاربر دریافت کنند.

این شرکت هشدار داد که مهاجمان می توانند از آن حساب برای ارسال ایمیل هرزنامه یا سرقت هویت افراد استفاده کنند.

تارنمای کامپیوتر بلیپینگ می نویسد در حال حاضر به کاربرانی که در دایره این قاعده قرار می‌گیرند، ایمیل ارسال می شود و به آن ها هشدار می دهد که ممکن است به زودی دسترسی به حساب کاربری‌شان را از دست بدهند.

پیام ها نه تنها به حساب واقعی جی‌میل مورد نظر، بلکه به آدرس های ایمیل بازیابی که قبلا توسط کاربر ارائه شده هم ارسال می شود. گوگل می گوید که به کاربران حداقل هشت ماه قبل از حذف حساب هایشان هشدار می دهد.
پس از حذف یک حساب کاربری، ایمیل مرتبط با آن دیگر قابل استفاده نخواهد بود، بنابراین افراد نمی توانند آدرس های قدیمی و تازه بازیابی شده را سرقت کنند.

کد خبر: ۲۳۵٬۱۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha