۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
فعالیت بزرگترین شرکت چینی وارد کننده سنگ آهن جهان در هاله ای از ابهام قرار دارد
ادامه روند رکود نسبی در بازار چین؛

فعالیت بزرگترین شرکت چینی وارد کننده سنگ آهن جهان در هاله ای از ابهام قرار دارد

با وجود گذشت یک سال از تاسیس بزرگترین شرکت وارد کننده سنگ آهن چین توسط دولت این کشور، شرایط فعلی بازار و اقتصاد چین، فعالیت «گروه منابع معدنی چین» را در هاله ای از ابهام قرار داده است.

به گزارش خبرنگار بازار، با وجود گذشت یک سال از تاسیس بزرگترین شرکت وارد کننده سنگ آهن چین توسط دولت این کشور، شرایط فعلی بازار و اقتصاد چین، فعالیت «گروه منابع معدنی چین» را در هاله ای از ابهام قرار داده است.

شرکت مذکور در جولای سال گذشته میلادی با هدف متمرکز سازی واردات سنگ آهن مورد نیاز این کشور تاسیس شده و قرار است سه چهام سنگ آهن صادراتی جهان از طریق این شرکت خریداری و به چین وارد شود.

گروه منابع معدنی چین که ۳۶ اُمین شرکت بزرگ صنعتی این کشور به لحاظ مقیاس و حجم فعالیت محسوب می شود، قرار بود حجم معمالاتی بیش از ۱۶۰ میلیارد دلار را به نام خود ثبت نموده و به بزرگترین شرکت خریدار سنگ آهن جهان محسوب شود. با اینحال، شرکت مذکور هنوز وب سایت رسمی نیز نداشته و اقدام به انعقاد هیچ گونه قرارداد خرید بین المللی نیز نکرده است.

بر اساس برنامه منتشر شده از سوی دولت چین، قرار بود صادرات سه شرکت بزرگ استخراج معادن جهان یعنی ریو تینتو، ویل و بی اچ پی از طریق این شرکت به چین وارد شده و تاسیس گروه منابع معدنی چین از جمله بزرگترین ابر پروژه های دولتی در چین طی سال ۲۰۲۲ محسوب می شد.

خبرگزاری بلومبرگ هفته گذشته از آغاز مذاکرات نمایندگان شرکت چینی با سه معدنکار بزرگ یاد شده خبر داد و با اینحال، بسیاری از کارشناسان معتقدند که با توجه به رکود نسبی شکل گرفته در صنایع بزرگ وابسته به آهن چین از جمله صنعت ساختمان و خودروسازی، آغاز فعالیت رسمی گروه منابه معدنی چین همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

کد خبر: ۲۳۵٬۰۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha