۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
مخابرات ایران در ۴ ماهه امسال رشد ۵۹ درصد داشت
گزارش درآمدی شرکت های بورسی نشان داد؛

مخابرات ایران در ۴ ماهه امسال رشد ۵۹ درصد داشت

شرکت مخابرات ایران در ۴ ماهه امسال رشد ۵۹ درصد داشت که حاصل افزایش فروش محصولات و خدمات شرکت بوده است.

بازار؛ گروه بورس‌: شرکت مخابرات ایران با نماد اخابر طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۳۱ تیر ۱۴۰۲ معادل ۸۵۷.۴ میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۵۱ درصد افزایش داشته است.

اخابر با سرمایه ثبت شده ۶۰۰۰ میلیارد تومان طی عملکرد ۴ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ مبلغ ۳۴۸۱ میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۹ درصد رشد داشته است.

با توجه به اینکه شرکت مخابرات ایران در دوره ۳ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد به ازای هر سهم ۱۱۵ ریال زیان شناسایی کرده بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد کاهش زیان داشته، به نظر می رسد حاشیه سود شرکت تا حدودی افزایش یافته است و این موضوع به هزینه نگهداری خطوط برمی گردد که به تازگی به قبض های تلفن ثابت اضافه شده است.

از طرف دیگر اخابر طی عملکرد ۳ ماهه امسال ۶۸۸ میلیارد تومان ریال زیان شناسایی کرده که با در نظر گرفتن رشد ۵۱ درصدی فروش محصولات این شرکت روند زیان سازی شرکت کاهشی بودن و احتمالا تا پایان سال زبان آن کمتر از ۲۰ تومان به ازای هر سهم ثبت خواهد شد.

در حال حاضر یکی از دلایل افزایش تقاضا برای سهم اخابر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌هاست و به دلیل اینکه در سال های اخیر این نوع افزایش سرمایه اجرا نکرده و از طرف دیگر کشور با تورم بالایی روبرو بوده این ظرفیت جود دارد که با اجرای آن ارزش دارایی های شرکت رشد قابل توجهی داشته باشد.

همچنین باید در نظر گرفت که تعرفه های خدمات اینترنت و همچنین مکالمه بالا رفته است به همین دلیل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به زودی مجوز افزایش قیمت را برای مخابرات صادر می کند و با توجه به اینکه شرکت مخابرات ایران در ۴ ماهه امسال رشد ۵۹ درصد داشت که حاصل افزایش فروش محصولات و خدمات شرکت بوده با اخذ مجوز افزایش قیمت رشد درآمد شرکت تا ۱۰۰ درصد بالا می رود.

کد خبر: ۲۳۵٬۰۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha