۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
درآمد عمومی اردبیل ۲۴۷۱ میلیارد تومان برآورد شده است
طی سال جاری؛

درآمد عمومی اردبیل ۲۴۷۱ میلیارد تومان برآورد شده است

اردبیل- نژادمحمد، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل گفت: در چهارماهه ابتدای امسال دو هزار و ۴۷۱ میلیارد تومان درآمد عمومی استان بوده است.

یعثوب نژادمحمد در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: منابع درآمدی استان اردبیلشامل دو بخش استانی و ملی است که منابع استانی در دو حوزه درآمدهای عمومی و یا از محل مولدسازی دارایی های مازاد دولت تامین می شود.

۲ هزار و ۳۳۶ میلیارد تومان درآمد مالیاتی

وی درآمد عمومی استان را در چهار ماهه امسال بالغ بر ۲ هزار و ۴۷۱ میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۳۳۶ میلیارد تومان از این منابع درآمدی مربوط به مالیات است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل افزود: این میزان درآمد مالیاتی ۹۵.۷ درصد منابع استان را به خود اختصاص داده است.

نژادمحمد گفت: ۱۰۵ میلیارد تومان از این منابع درآمدی متعلق به درآمدهای غیرمالیاتی است که در چهار ماهه امسال تحقق یافته است.

وی تصریح کرد: در چهار ماهه امسال بیش از ۱۱۰.۷ درصد درآمدهای استان اردبیل محقق شده و مازاد درآمد بالغ بر ۸۷ میلیارد تومان است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: درآمدهای غیرمالیاتی شامل جرایم راهنمایی و رانندگی، تعویض گذرنامه و گواهینامه، درآمدهای ثبتی و خدمات قضائی، گمرکی و ... بوده که ۱۵ دستگاه در وصول آن نقش آفرینی داشتند.

اجرای ۵ طرح سرمایه گذاری خارجی

نژادمحمد اظهار کرد: تا آخر سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۶ طرح سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۶۷ میلیون دلار جذب شده بود که در سال گذشته سه مجوز سرمایه گذاری به این تعداد افزوده شد.

وی بیان کرد: سال گذشته برای سه مجوز سرمایه گذاری صادر شده به ارزش ۵۷ میلیون دلار تلاش های عمده ای انجام شد تا این طرح ها و پروژه ها به سرانجام برسد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل خاطرنشان کرد: امسال نیز پنج طرح سرمایه گذاری خارجی مجوز راه اندازی گرفته اند که یک طرح معدنی در مشگین شهر و دو طرح دیگر در اردبیل به مرحله عملیاتی رسیده اند.

کد خبر: ۲۳۵٬۰۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha