۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
شیوع کرونا عامل اصلی کاهش صادرات از استان سمنان است/ ضرورت تنوع کالاهای صادراتی
استاندار سمنان:

شیوع کرونا عامل اصلی کاهش صادرات از استان سمنان است/ ضرورت تنوع کالاهای صادراتی

سمنان- استاندار سمنان با اشاره به اینکه سال ۹۹ با شیوع کرونا آغاز شد، گفت: با شیوع این ویروس صادرات کالا از استان به سایر کشورهای جهان کاهش یافت و باید ازاین‌پس برای تنوع کالاهای صادراتی در بازار تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا آشناگر صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی استانداری سمنان با اشاره به اینکه سال ۹۹ با شیوع کرونا آغاز شد، اظهار داشت: با شیوع این ویروس صادرات کالا از استان به سایر کشورهای جهان کاهش یافت.

وی با تأکید بر لزوم تنوع‌بخشی و افزایش کالاهای صادراتی در استان سمنان بیان کرد: شیوع این ویروس و تحریم‌ها فشارهای اقتصادی به واحدهای صنعتی در سراسر کشور و استان سمنان ایجاد کرده است.

ضرورت رفع مشکلات واحدهای تولیدی صادرات محور
استاندار سمنان بابیان اینکه حمایت ویژه از واحدهای تولیدی و صنعتی صادرات محور در استان به‌عنوان یک اولویت جدی در سال جاری پیگیری می‌شود، افزود: زیرساخت‌های خوبی در این استان برای تسهیل در صادرات و واردات کالا ایجادشده است و این رویه مثبت و اصولی در سال جهش تولید ادامه خواهد یافت.

آشناگر خاطر با اشاره به‌ضرورت رفع از مشکلات واحدهای تولیدی صادرات محور بیان کرد: این در حالی است که صادرات کالا از استان سمنان در سال ۹۸ به نسبت مدت مشابه سال ۹۷ افزایش داشت.

وی گفت: حمایت ویژه از صنعتگران به‌دوراز کاغذبازی‌های اداری در افزایش صادرات و رونق اقتصادی در استان تأثیر شایانی داشت.

استاندار سمنان در ادامه با تأکید بر اینکه واحدهای صنعتی استان کم‌ترین تأثیر را از تحریم و فشارهای اقتصادی نسبت به سایر استان‌های کشور پذیرفتند، تصریح کرد: این امر نشان از پویایی و به‌روز بودن واحدهای تولیدی و صنعتی و فعالان اقتصادی استان دارد.

کد خبر: ۲۳٬۵۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha