۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
رشد ۴۶ درصدی در سودسازی نماد شنفت
گزارش عملکرد سه ماه نفت پارس منتشر شد

رشد ۴۶ درصدی در سودسازی نماد شنفت

براساس گزارش عملکرد سه ماهه نخست امسال رشد ۴۶ درصدی در سودسازی شنفت ثبت شده و با توجه به اجرای پروژه حمل و نقلی شرکت نفت پارس به دنبال افزایش حاشیه سود خود است.

بازار؛ گروه بورس: شرکت نفت پارس با نماد شنفت در دوره ۳ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ به ازای هر سهم ۱۸ تومان سود محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۶ درصد افزایش داشته است.
شنفت با سرمایه ثبت شده ۲ هزار میلیارد تومان طی عملکرد 3 ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ مبلغ ۳۵۹ میلیارد تومان سود محقق کرده است.
در حال حاضر شرکت نفت پارس به دنبال کاهش هزینه تمام شده است، بر همین مبنا برای اولین بار اقدام به استفاده از خطوط ریلی در مجاورت پالایشگاه خود برای حمل و نقل پایدار محصولات صادراتی و مواد اولیه کرده است.
چشم انداز پروژه حمل و نقلی شرکت این است که در آینده حجم قابل توجهی از خوراک مصرفی پالایشگاه و محصولات صادراتی این شرکت از طریق ایستگاه ریلی اختصاصی شرکت نفت پارس انتقال و از مزایای چشمگیر این طرح حداکثر بهره مند شود.
طرح توسعه نفت پارس برای تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر در دست اجراست که بخش مهندسی آن به پایان رسیده و هم اکنون در حال تامین تجهیزات مورد نیاز هستیم که بخشی از آن انجام شده و بخشی هم به دلیل تحریم ها به مدت زمان بیشتری نیاز دارد که فرایند واردات و... نهایی شود، به همین دلیل فاز سه در سال ۱۴۰۳ مورد بهره برداری قرار می گیرند.
در حال حاضر درآمد صادراتی شرکت تحت تاثیر بازار جهانی و افت تقاضای فصلی است به طوری که تحت تاثیر تغییرات تقاضای فصلی، قیمت نفت و کاهش عرضه روغن پایه در بازار جهانی میزان صادرات نفت کاهش داشته با این حال شرکت با تنوع بخشی به سبد محصولات درآمد خود را جبران کرده است.

کد خبر: ۲۳۴٬۹۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha