۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
کره جنوبی باید برابر با قوانین بین المللی نسبت به پرداخت طلب کشورمان اقدام کند
عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس:

کره جنوبی باید برابر با قوانین بین المللی نسبت به پرداخت طلب کشورمان اقدام کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کره جنوبی باید نسبت به پرداخت طلب کشورمان اقدام کند اما متاسفانه تاکنون تحت تاثیر تحرکات و رفتار آمریکایی ها قرار گرفته و از این موضوع استنکاف می کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، شهریار حیدری، در رابطه با عدم پرداخت پول های بلوکه شده ایران توسط کره جنوبی اظهار کرد: کره جنوبی باید برابر با قوانین بین المللی نسبت به پرداخت طلب کشورمان اقدام کند اما متاسفانه تاکنون تحت تاثیر تحرکات و رفتار آمریکایی ها قرار گرفته و از این موضوع استنکاف می کند.

وی افزود: ناگفته نماند که مقامات کره جنوبی دائما اعلام می کردند که در اولین فرصت پول های مسدود شده کشورمان را پرداخت می کنند اما تاکنون هیچ گونه اقدامی در این رابطه صورت نپذیرفته است و حتی در سال گذشته نیز مقرر شده بود از طریق کشور عمان پول های کشورمان را پرداخت کنند که این توافق نیز اجرایی نشد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس گفت: دولت نیز در همین رابطه لایحه ای را به مجلس ارائه کرده است و ما نیز این موضوع را در هفته آینده در کمیسیون امنیت ملی بررسی خواهیم کرد و هر آنچه را مجلس به تصویب برساند دولت مکلف است اقدام لازم را نسبت به کره جنوبی انجام دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: کره جنوبی نمی تواند از کشورمان در سازمان های بین المللی شکایت کند اما این حق برای ما محفوظ است که از کره جنوبی نسبت به عدم پرداخت طلب مان در مجامع بین المللی شکایت کنیم.

کد خبر: ۲۳۴٬۹۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha