۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
۳۱۵ تن انواع محصولات گیاهان دارویی در زنجان تولید شد
رئیس سازمان جهادکشاورزی زنجان:

۳۱۵ تن انواع محصولات گیاهان دارویی در زنجان تولید شد

زنجان - تاراسی، رئیس سازمان جهادکشاورزی زنجان گفت: در استان طی سال گذشته بیش از ۳۱۵ تن انواع محصولات گیاهان دارویی تولید شد.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار، به اجرای طرح تغییر الگوی کشت در زنجان اشاره کرد و گفت: این طرح از سیاست های مهم جهاد کشاورزی برای کاهش مصرف آب در استان است.

وی اظهار کرد: زنجان جزو پنج استان برتر در بحث تغییر الگوی کشت است و در این خصوص کشت گیاهان کم آب توسعه می یابد و تاکنون هم اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، هدف از اجرای طرح اصلاح الگوی کشت را تولید محصولات کشاورزی بر اساس نیاز بازار و متناسب با شرایط اقلیمی و آب‌وخاک در مناطق مختلف اعلام کرد و افزود: گیاهان دارویی جزو گیاهان کم توقع و کم آب بر است و در شرایط آب و هوایی مختلف و در خاک نامرغوب و کم آب رشد می‌کنند. 

تاراسی با بیان اینکه در زنجان کشت گیاهان دارویی رشد خوبی داشته و تا پایان سال گذشته توسعه ۵۵۰ هکتار گیاهان دارویی را داشتیم، تاکید کرد: از این میزان ۱۸۵ هکتار مربوط به کشت گل محمدی بوده است. 

وی ابراز کرد: در زنجان طی سال گذشته بیش از ۳۱۵ تن انواع محصولات گیاهان دارویی تولید شد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، به محصول مهم و پر سود گل محمدی اشاره کرد و گفت: جهاد کشاورزی استان برای تهیه نهال گل محمدی یارانه می دهد و استقبال مردم هم بسیار مطلوب است.

کد خبر: ۲۳٬۴۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha