۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
سهم بلبرینگ های چینی و ژاپنی در بازار های جهانی

سهم بلبرینگ های چینی و ژاپنی در بازار های جهانی

بلبرینگ ها یکی از قطعات مکانیکی هستند که با وجود اندازه های کوچکی که دارند، نقش بزرگی در صنایع مختلف ایفا می کنند.

به گزارش بازار، بلبرینگ ها یکی از قطعات مکانیکی هستند که با وجود اندازه های کوچکی که دارند، نقش بزرگی در صنایع مختلف ایفا می کنند. کشورهای مختلفی، در لیست تولیدکننده های بلبرینگ قرار دارند که از میان آنها می توان به بلبرینگ های ساخت چین، ژاپن کشورهای اروپایی و... اشاره کرد. در وهله اول برای فهمیدن سهم بلبرینگ های چینی و ژاپنی در بازار های جهانی باید بلبرینگ هایی چینی و بلبرینگ های ژاپنی را به خوبی بشناسیم.

بلبرینگ های ژاپنی که قدمت زیادی نیز دارند، امروزه یکی از با کیفیت ترین این محصولات هستند که در سرتاسر دنیا انتخاب صنعتگران حرفه ای هستند. این بلبرینگ ها از برند هایی مانند NACHI,KOYO,NTN-SNR  و NSK هستند که توانسته اند با کیفیت بالا و قیمتی مناسب در زمینه های مختلفی از جمله بلبرینگ های صنعتی و بلبرینگ های خودرویی، به شدت در این بازار تاثیر گذار باشند. هرچند که بلبرینگ های ژاپنی در تمام جهان پر مصرف و شناخته شده هستند، اما بلبرینگ های چینی هنوز در ابتدای مسیر هستند و هنوز سهم کمی از بازار های هدف مناطقی مانند اروپا و آمریکا دارند.

علی رغم تصور اشتباهی که در ذهن مشتریان ایرانی در خصوص کیفیت بلبرینگ های چینی ایجاد شده است، برخی از برندهای  بلبرینگ چینی به مانند : TMB, LYC و ZWZ از کیفیت بالایی برخوردار هستند و مثال نقض برای تصویر ذهنی ما از بی کیفیت بودن همه محصولات چینی می باشند؛ حتی در برخی از موارد، انواع مختلفی از بلبرینگ چینی توانسته اند کیفیتی نزدیک به بلبرینگ های ژاپنی ارائه نمایند.

بلبرینگ ها در چه صنایعی بیشترین استفاده را دارند

استفاده از بلبرینگ ها به صورت کلی در صنایع مختلف بیشتر از چیزی هست که شما فکر می کنید؛ به طور مثال گردش مالی صنایع تنها در زمینه بلبرینگ ها در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۱۱.۶ میلیارد دلار بوده است. اگر بخواهیم به ترتیب سهم هر صنعت را در این بخش نام ببریم، رتبه بندی های ما به صورت زیر خواهد بود:

  • بلبرینگ های خودرویی
  • بلبرینگ های صنعتی
  • بلبرینگ هایی مصرفی در صنعت هوافضا
  • مصارف الکتریکی خانه ها
  • صنایع داروسازی
  • صنایع رباتیک

این ۶ دسته بندی به صورت کلی تقسیمات مصرف بلبرینگ ها در حوزه های مختلف می باشند. حال شرکت های تولید کننده با توجه به این که بلبرینگ هایی با چه کیفیت و چه قیمتی می خواهند، می توانند انتخاب کنند که از چه بلبرینگ هایی استفاده کنند. بلبرینگ های چینی به دلیل قیمت مقرون به صرفه ای که دارند، همیشه جزء گزینه های خوب برای کار با هزینه کمتر هستند و بلبرینگ های ژاپنی با کیفیتی بالا برای مصارفی با شرایط کاری سخت بسیار مفید هستند. در کل نمی توان به صورت دقیق گفت که چند درصد از بازار تحت کنترل برند های چینی و ژاپنی است؛ ولی این دو می توانند تا درصد قابل توجهی در این بازار ها ایفای نقش کنند.

سهم بلبرینگ های چینی و ژاپنی در بازار های جهانی

سهم دقیق هر برند در بازار های جهانی چقدر است؟

به طور کلی آمار و داده ای وجود ندارد که بتواند با دقتی صد در صدی به ما بگوید که سهم هر برند در بازار های جهانی فروش بلبرینگ چقدر است؛ ولی منابعی هستند که نتایج آنها معتبرتر از سایر گزینه ها است. به طور مثال طبق آمار این منابع می توان فهمید که در سال ۲۰۰۴ طبق تحقیقات رتبه بندی بیشترین سهم در میان هر برند به شرح زیر است:

  1. SKF
  2. INA-FAG
  3. TIMKEN
  4. NSK
  5. NTN
  6. KOYO
  7. بقیه برندها

همان طور که گفتیم بلبرینگ های ژاپنی توانسته اند که در کنار بزرگان صنعت تولید بلبرینگ در بازار های جهانی قدم بگذارند و با کیفیت خوب و قیمت مناسبی که دارند، به گزینه های مطمئنی برای به حرکت در آوردن چرخ صنایع تبدیل شوند.

بلبرینگ های چینی که در این دسته بندی در بالای لیست قرار ندارند نیز سهمی قابل توجهی در بازار هایی جهانی دارند. در عکسی که در زیر این متن مشاهده می کنید، تمامی این اطلاعات به صورت نمودار و با درصد قابل مشاهده است.

سهم بلبرینگ های چینی و ژاپنی در بازار های جهانی

همان طور که می بینید این اطلاعات مربوط به سال ۲۰۰۴ می باشند و از آن زمان تا به الان بلبرینگ های چینی پیشرفت های زیادی کرده اند. به طور مثال بلبرینگ چینی ZWZ که امروزه یکی از بهترین و با کیفیت ترین تولید کننده ها است، تنها ۳۳ سال قدمت دارد و قطعا در طی۱۹ سالی  که از سال ۲۰۰۴ گذشته است، پیشرفت چشم گیری داشته است. در کل میزان اعتماد به برندهای چینی بلبرینگ در حال افزایش است و احتمال این که سهم این بلبرینگ ها در آینده ای نه چندان دور به درصدهای بالایی در بازار های جهانی برسد، زیاد است.

تحلیل بلبرینگ های چینی و ژاپنی بر اساس قیمت و کیفیت

اگر بخواهیم بلبرینگ های چینی و برندهای بلبرینگ ژاپنی را در این دو زمینه مقایسه کنیم، طبیعتا از لحاظ قیمتی بلبرینگ های چینی همیشه با قیمتی مناسب تر، سهم بیشتری از فروش در بسیاری از کشورها داشته اند.. بلبرینگ هایتولید کشور چین همچنان که قیمت مناسبی دارند، از کیفیت خوبی نیز برخوردارند؛ البته باید به این موضوع اشاره کرد که حداقل هنوز در کیفیت، مسیر زیادی را تا رسیدن به بلبرینگ های ژاپنی پیش رو دارند و بلبرینگ های ژاپنی هنوز هم از لحاظ کیفیت در آسیا حرف اول را می زنند.

در مجموع انتخاب این که از بلبرینگ چینی استفاده شود یا از بلبرینگ های ژاپنی، همه به این سوال برمی گردد که مصرف کنندگان با توجه با پارامتر هایی مانند کیفیت و قیمت، تصمیم بهینه ای را در این زمینه اتخاذ نمایند.

سهم بلبرینگ های چینی و ژاپنی در بازار های جهانی

بهترین برندهای بلبرینگ در بازار ایران

برندهای معتبر زیادی در صنایع مختلف ایرانی به کار می روند که هر کدام مزایا و ویژگی های خاص خود را دارند و در نتیجه در صنایع و کاربردهای متفاوتی می توانند مفید باشند. بلبرینگ های سوئد، چین، ژاپن و بسیاری دیگر از کشورها، از جمله این برندها هستند که کیفیت مناسبی دارند و با قیمت های متنوع، امکان انتخاب را برای افراد با بودجه های متفاوت آسان تر می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این بلبرینگ ها و قیمت آنها می توانید به سایت فروشگاه آنلاین دیجی برینگ به آدرس www.Digibearings.com مراجعه و یا با شماره های موجود در سایت با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

کد خبر: ۲۳۴٬۷۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha